Підприємець Денис Лисицький із Добропілля п'ять років тому відкрив перший у місті кіоск кави з собою, а торік до бізнесу додався ще кіоск з обсмажування кави.
"У 2015 році поїхав до Львова, там подивився на атмосферу, спробував кави і загорівся ідеєю створити кавовий бізнес, - пригадує Денис. - До того каву не пив, зовсім. Мав на той час магазин взуття і займався торгівлею".
Ніхто не вірив, що у невеликому місті можна заробляти на каві. Перш ніж почати справу, Денис вчився в інтернеті: проглядав навчальні курси, обладнання. Якраз в той час міжнародна організація по міграції за підтримки уряду Японії давала гроші на відкриття власної справи.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кияни продають канцелярію, яка росте
"Виграв 21 тисячу гривень, а вклав утричі більше. За умовами гранту кошти давали на нове обладнання, вирішив взяти машину з приготування кави, яка коштувала вдвічі дорожче. Вклав в оренду та ремонт кіоску, обладнання для приготування коктейлів, холодильники, загалом вкладення становили до 120 тисяч гривень", - пригадує бізнесмен.
Назвав каву по-шахтарськи: "Забійна кава". У місті багато шахтарів і така назва зачіпала. Це була перша кав'ярня кави з собою. Знайшов бариста, який навчався у столиці і взяв його на роботу. За три місяці роботи кав'ярня вийшла на невеликий прибуток, а вкладені кошти зміг повернути протягом року.
"Велику роль зіграло місце, бо мій кіоск розташований в самому центрі, поруч із великим супермаркетом. Тут часто гуляють мами з дітками. Щодня продаємо до сотні чашок в день. Цей бізнес сезонний: найкраще кава продається у листопаді. Потім навесні у квітні-травні, а зима навпаки не дуже гарний період для продажі", - каже Денис.
Назвав каву по-шахтарськи: "Забійна кава".
Склянка експресо спочатку коштувала 7 гривень, зараз ціна зросла до 14 гривень.
"Довго підлаштовувався під місцеві смаки, елітну каву в нас не зрозуміли. Кавова культура у той період була відсутня, більшість не знали, що таке еспрессо, бо звикли пити розчинну каву. І, якщо у великих містах, найкращим вважається кава сорту арабіка, то в нас її не сприйняли. Багатьом відвідувачам ця кава здавалась несмачною і кислою. Довелося створювати свої купажі. В каву додав інший сорт робусту і лише тоді стали її купувати", - каже підприємець.
Найвигідніше брати мішок кави, тоді ціна справді нижча
Торік спробував самостійно смажити каву. Під розширення бізнесу знову написав гранд. Цього разу брав участь у проекті "Куркуль", що популярний на Донеччині. На отримані 500 тисяч гривень придбав турецьку машинку для обсмажування кави і взяв на роботу двох людей. Кавові зерна почав купувати через українських постачальників.
"Найвигідніше брати мішок кави, тоді ціна справді нижча. Я це не завжди собі можу дозволити. З минулого року почали продавати обсмажену каву окремо. Кілограм коштує від 200 до 720 гривень. Вже маю постійних клієнтів, які замовляють ексклюзивну просмажку чи сорти", - каже Денис.
Смажити каву для однієї кав'ярні невигідно, тому власник шукає і інші ринки збуту.
З 13 грудня 2019-го Нацбанк знизив облікову ставку з 15,5% до 13,5%. Це пов'язано з меншими темпами зростання цін. У річному вимірі інфляція у листопаді сповільнилася до 5,1%. Цьому сприяло зміцнення курсу гривні, нижчі ціни на енергоресурси, розширення пропозиції окремих продуктів харчування.
Коментарі