Сьогодні, 20 січня, запрацював закон про захист прав споживачів фінансових послуг. Документ у другому читанні та в цілому прийняли 4 місяці тому - 20 вересня 2019 року.
Національний банк отримав повноваження на захист прав споживачів фінпослуг. Щоправда, профільний підрозділ регулятор створив ще влітку торік. Відтоді щомісяця опрацьовував майже 900 звернень споживачів.
У більшості випадків вони стосувалися діяльності банків. Усього Нацбанк отримав звернення щодо 53 фінустанов. Люди скаржилися, що банки приховували інформацію про повну вартість кредиту, самовільно списували кошти із зарплати, щоб погасити борг, чи збільшували кредитний ліміт із відсотками.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Коли кредити стануть дешевими - розповідає економіст
Тепер банки змушені будуть розкривати повну та актуальну інформацію про умови надання послуг. Йдеться про вартість позик, включаючи комісії та платежі за додаткові послуги, умови дострокового повернення кредиту, можливі штрафи. Щоб фінустанови могли адаптуватися до нових вимог, зміни запрацюють з березня 2020-го.
У червні на сайтах банків з'являться калькулятори для розрахунку витрат або доходів клієнтів від операцій. Крім того, зміниться реклама фінансових послуг. Громадянам надаватимуть повну інформацію про вартість, умови та ризики.
Далі регулятор планує ухвалити нові вимоги до договорів, інформації на сайтах, реклами мікрокредитів.
За порушення вимог закону про захист прав споживачів фінпослуг банкам загрожує попередження, далі - штраф. Йдеться про санкції від 50 до 600 мінімумів доходів громадян, також штраф для відповідальної особи у розмірі до 500 мінімумів доходів громадян.
Коментарі