Щоб запобігти скороченню експорту зерна цього маркетингового року більш ніж на 23 млн т, Росія має намір використовувати порти в Україні та країнах Балтії.
Про це повідомило агенство Bloomberg з посиланням на заяву Ігоря Павенського, начальника відділу аналізу ринку "Росагротранса", найбільшого в країні залізничного перевізника зерна.
Експорт зернових у Росії впав до 1,9 млн т за період 1-22 серпня, свідчать дані Россільгоспнагляду. Для порівняння, у липні цей показник становив майже 2,9 млн т.
За словами Павенського, причина падіння експорту криється в тому, що завантаження можливостей російських портів та залізничної системи з перевезення зерна наближаються до максимуму.
"Експорт зерна за перші 22 днів серпня був невеликим. Логічно було б очікувати значно більшого обсягу, ніж за той же період липня. Нам необхідно використовувати й інші порти", - пояснив ситуацію Павенський.
Серед можливих варіантів чиновник назвав українські порти в Одесі, Южному, Іллічівську та Миколаєві. На його думку, їх використання дозволить Росії вийти на рівень експортного потенціалу. Крім того, зазначив Павенський, потрібно також використовувати латвійські порти в Ризі, Вентспілсі та Лієпаї, а також литовський порт Клайпеда.
Як вважає чиновник, обсяг залізничних поставок на всі зазначені вище порти цього сезону може становити від 2,5 до 3 млн т зерна з Чорноморського регіону Росії і Поволжя.
"Росагротранс" використовує 30 тис. вантажних вагонів для перевезення зернових.
Коментарі
8