середа, 06 березня 2019 17:24

Аргументи Укрзалізниці щодо підвищення тарифів - це аргументи рекету з 1990-х - експерт

Аргументи Укрзалізниці  щодо підвищення тарифів - це аргументи рекету з 1990-х - експерт
Глава Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко заявив, що "Укрзалізниця", як монополіст, не прагне враховувати інтереси своїх клієнтів. Фото: Новое Время

Вся аргументація "Укрзалізниці" на користь підвищення тарифів будується на тому, що вантажовідправники нібито мають достатньо коштів, щоб заплатити монополісту, а значить, зобов'язані це зробити.

Про це в інтерв'ю 112.ua розповів глава Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко. Він назвав такий підхід УЗ "аргументами рекету з 90-х: є гроші - плати".

"З боку вантажовідправників до УЗ нормальне питання: обґрунтуйте ваші потреби, покажіть, що ці гроші ви витратите ефективно, що більше немає варіантів знайти ці суми, крім як тільки піднявши тариф. Але УЗ знову маніпулює, і це видно в цьому повідомленні про прив'язку до долара. Конструктивного діалогу не виходить", - говорить Криворучко.

Відзначимо, раніше "Укрзалізниця" заявила про те, що вантажні залізничні перевезення в Україні дотаційні і повинні бути індексовані в фінплані на 2019 рік. Одним з аргументів УЗ стала прив'язка тарифу до долара - рівень вантажних залізничних тарифів в доларовому еквіваленті знизився майже в 1,5 рази за 6 років.

"Укрзалізниця" намагається прив'язати свої тарифи до динаміки курсу долара, але це абсолютно необгрунтовано. Основні витрати УЗ - оплата праці. Оплата праці співробітників здійснюється в національній валюті - гривні... Також розрахунки УЗ показують, що тариф на доставку щебеню знизився з 250 дол. у 2013 році до 139 дол. у 2019 році. Але хіба виробник щебеню якось виграв від цього зниження? Щебінь продається всередині України за національну валюту (так само, як і послуги УЗ). Таким чином, очевидно, що УЗ, як монополіст, не прагне враховувати інтереси своїх клієнтів", - вважає Криворучко.

Як раніше повідомлялося, 1 лютого 2019 на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України було оприлюднено проект внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 №1392, яким змінюються принципи держполітики у сфері регулювання тарифів на залізничні перевезення, і вводиться автоматична індексація тарифів АТ "Укрзалізниця". Також був опублікований проект наказу "Про проведення щорічної автоматичної індексації", яким передбачається зростання залізничного тарифу в 2019 році на індекс промислових цін 2018 (14,2%) і щоквартальну автоматичну індексацію (2,5% щокварталу) у 2019 році. Керівники промислових асоціацій вже написали лист віце-прем'єр-міністру Володимиру Кістіону, першому віце-прем'єр-міністру економічного розвитку і торгівлі Степану Кубіву, міністру інфраструктури Володимиру Омеляну, про те, що така ініціатива має ознаки зловживання монопольним становищем на ринку залізничних перевезень.

Зараз ви читаєте новину «Аргументи Укрзалізниці щодо підвищення тарифів - це аргументи рекету з 1990-х - експерт». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути