З початку року Нацбанк отримав 3142 письмових і 8258 усних скарг на колекторів.
1442 боржники поскаржилися на неетичну поведінку колекторів. 1189 заявили про використання персональних даних. 398 повідомили про агресивну поведінку працівників колекторських служб. 133 людини заявили про розголошення персональних даних.
НБУ й Опендатабот запустили сервіс із боротьб з незаконними діями колекторів.
Сервіс став частиною Опендатабота й доступний 24/7 у месенджерах і в застосунку. Завдяки йому користувачі можуть дізнатися, як захистити свою приватність, перевірити себе в державних реєстрах і подати скаргу до Нацбанку.
Систему спілкування з колекторами розробили Український католицький університет і компанія Bot&Partners.
У березні ухвалили закон, який захищає боржників. Колекторам заборонено шукати й використовувати дані людей щодо графіка роботи, стану здоров'я, зустрічей, мандрівок та інформації в соцмережах, вдаватися до погроз, шантажу, учиняти психологічний і фізичний тиск. Їм також не можна вводити в оману щодо терміну погашення та розміру боргу, вимагати компенсувати роботу колекторів і вартість заходів, спрямованих на погашення боргу. Колектори не мають права телефонувати або приходити до людей із 20:00 до 09:00 і в неробочі дні й шкодити репутації боржника.
Вони не мають права користуватися автододзвоном понад 30 хв. і повідомляти про борги третім особам.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Для боротьби з шахраями. НБУ змінює правила переказу грошей
Зараз понад 2 млн українців перебувають у реєстрі боржників. За рік їхня кількість зросла на 18%, повідомляє Опендатабот.
Усі колекторські фірми мають зареєструватися в спеціальному Реєстрі колекторських компаній. Для цього з 14 липня до 13 серпня мають подати до НБУ повний пакет документів на реєстрацію.
Після 14 жовтня банки й фінансові компанії розірвуть договори з тими колекторами, які не з'явилися в Реєстрі.
Національний банк України визначений регулятором колекторських компаній, кредиторів – банків і фінансових компаній.
Коментарі