З 14 по 29 березня у Харкові проходить міжнародний музичний фестиваль KharkivMusicFest. В рамках фестивалю в Харківський національний академічний театр опери та балету пройшов концерт комедійного дуету класичних музикантів Igudesman & Joo.
На сцену академічного театру виходить чоловік у помаранчевому шовковому халаті й нічному ковпаку. В руках тримає подушку. Стає перед оркестром, позіхає. В'яло відкидає подушку вбік. Оркестр видає поодинокі й незлагоджені звуки. Чоловік у халаті жвавішає, активно диригує. Вступають скрипки, далі – віолончелі. Оркестр виконує "Турецький марш", зіграний в мажорі і з єврейським колоритом.
Чоловік – харківський диригент – Юрій Яковенко. На експеримент з костюмом наважився завдяки дуету "Ігудесман і Джу". Складається з австрійського скрипаля єврейського походження Олексія Ігудесмана та піаніста корейця Річарда Х'янг-кі Джу. Об'єднують класичну музику з комедією та поп-культурою. Своєю творчістю роблять її доступною для ширшої аудиторії та молоді. Кліпи дуету на YouTube переглянули понад 28 млн. глядачів, а живий виступ зібрав 18 тисячний зал.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Франції збирають кошти для українців
Влаштували на сцені Харківської опери батл. Боротьба йшла за звання кращого інструмента між скрипкою та фортепіано.
Ігудесман, якого у номері звуть Фальшевич, грає Вівальді. Джу під псевдонімом "Мимонот" всіляко йому заважає. Ігудесман залазить верхи на піаніста, поки той виконує твір. Підмовляе віолончеіста бити корейця інструментом. Між раундами обох музик обмахують зеленими рушниками. Плюють в обличчя водою. Під час батлу в Річарда тричі вилітають з рота бутафорні зуби. Ігусман виконує твір, відбиваючись від Джу, що надів маску Дарта Вейдера з "Зоряних воєн"
Раунди оголошує тендітна блондинка у кораловій спідниці й чорному топі, босоніжки на високих підборах та колготи в сітку. Виносить табличку "Раунд додатковий: концерт фортепіано для скрипки".
"Коли музиканти все роблять правильно — глядачі пасивні. Дехто навіть спить. Як тільки музикант помиляється - починають дослухатися", - каже Олексій Ігудесман На голові блакитна бандана та пасма штучного білого волосся.
"Не подумайте нічого поганого - ми аж ніяк не знущаємося над музикою, тому що для нас це святе. І не важливо, класична вона чи ні. Ми лише хочемо показати, що музика іноді може бути кошмаром, як і життя музиканта. Ми бешкетуємо на сцені, але цю нішу ніколи не шукали. Ніколи не розуміли, чому треба заходити в зал без посмішки, строго відіграти і піти. При цьому зовсім не говорити з залом. Бачили, що і публіці це вже набридло. Старіші люди звикли, що йдуть на концерти відпочити і трохи подрімати. З молодості любив гумор. Читав твори Антона Чехова, Бернарда Шоу, Оскарда Вальда. Через це у виступах поєднав три речі — гумор, музику і театралізацію. Мета — зробити такий концерт, щоб самим хотілося його слухати. Музика така енергійна і цікава штука, що її гріх пропускати", - каже Ігудесман.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Суспільне" запустило сайт із класикою українського радіо
Олексій грає смичком, виготовленим бостонським майстром Бенетом Роландом. Скрипку Санто Серафін 1717 року в користування йому надав банк.
"Якби мав можливість поговорити з кимось з великих музикантів, то це був би Бетховен. Я поставив би йому тільки одне питання: "Котра година?". А він би певно відповів "Що?"", - додає, хитро всміхаючись.
Букети солісти дарують жінкам із залу. Коли Джу повертається на сцену – дає п'ять хлопцю з першого ряду. Дитина задоволено всміхається.
"Ми чули, що українці — дуже веселі люди. Жителі Одеси взагалі скажені. Були там на зйомці сюжету для шоу "Велика різниця". Можемо грати в одному місці три дні підряд — і це будуть три різні концерти. Наша філософія — не робити однаково, бо любимо дивувати. А ще самі любимо сюрпризи. Сказали оркестру, якщо вони матимуть якісь божевільні ідеї, то не питали у нас дозволу. Просто робили задумане" , - каже Річард Х'янг-кі Джу.
У третьому ряду сидить жінка у чорно-білій сукні. Малює в блокноті крило метелика. Відбиває ногою такт музики.
"Бачила афішу в метро, коли була в Києві. Не чула самих музик. Завантажена на роботі, але вирішила швиденько подивитись, - каже Софія Федорович.. Киває жінці у зеленій сукні, що сидить поряд. - Заскочили з колегою буквально на годинку. Лишились до кінця концерту. Від першого акту були не в захваті. Навіть обурились. Думали - не рівень оперного театру. Під час "музичної дуелі" змінили думку. Віртуози – є віртуози", - каже жінка.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 9 фортепіано розставлять по всьому місту
"Прийшли, бо диригує Юрія Яковенко. Коли побачили його в образі "Супермена" мало зі стільців не попадали. Музикантів важко впізнати. Для номера одягли костюми, альтист – каску, бешкетують, танцюють кан-кан. Коли 3 роки тому прийшов новий директор – переконував їх вийти на сцену. Казали: "Як на сцені? Ми – оперний оркестр і маємо грати в оркестровій ямі". Не люблю, коли класичну музику розбавляють. Але другий акт сподобався більше", - каже її супутниця Марина Гудім.
Завтра, 29 березня, в рамках фестивалю в Харківському національному академічному театрі опери та балету відбудеться концерт-закриття "Європейська феєрія". Музиканти з Австрії, Німеччини та Польщі гратимуть твори композиторів Станковича, Шопена та Лютославського.
У Києві відбувся гала-концерт у межах національного проекту "Три "С": Скорик – Станкович – Сильвестров". "Три "С" – це три "кити" сучасної української класичної музики – композитори Мирослав Скорик, Євген Станкович і Валентин Сильвестров. З перших літер їхніх прізвищ і утворилася символічна назва проекту "Три "С", який тривав у 2016–2017 роках і ознаменувався концертами у Києві, Львові, Харкові, Одесі. Ідея проекту у поєднанні знакових творів видатних українських композиторів із шедеврами світової класики.
Коментарі