Знайшли ще одну роботу італійського митця епохи Відродження Мікеланджело Буонарроті. Про це повідомляє британське видання The Telegraph. Науковці з'ясували, що він є автором теракотової статуетки "П'єта", або "Оплакування Христа" завдовжки 58,3 см. Стала моделлю для однойменної мармурової скульптури, яка була завершена майстром 1499 року і зберігається в соборі святого Петра у Ватикані.
Статуетка зроблена з незвичайної суміші глини й мінералу доломіту. Зображує Діву Марію, яка тримає тіло Ісуса.
Теракотову "П'єту" виявили 20 років тому - її придбав антиквар у Північній Італії. Гадав, що це робота XIX століття неаполітанського наслідувача Мікеланджело. Тримав у запліснявілій коробці. Згодом задешево продав колекціонеру як взірець кітчу. Новий власник припустив, що це може бути витвір Буонарроті. Поділився знахідкою з Роєм Долінером, американським мистецтвознавцем, який спеціалізується на культурній спадщині Італії. Долінер почав вивчати статуетку та архіви епохи Відродження разом з італійськими колегами.
Дослідження тривало понад десятиліття. Фігура була покрита дев'ятьма шарами яскравої фарби. Під час трирічної реставрації експерти видалили їх, оголивши теракотовий оригінал. Аналіз довів, що Мікеланджело зробив витвір у період між 1473-1496 роками. Виявили, що це найбільш задокументована теракотова статуетка Ренесансу. Стверджують, що митець виготовив модель, аби переконати французького кардинала доручити роботу над мармуровою скульптурою "П'єта" саме йому.
"Мікеланджело був флорентійцем, невідомим у Римі й без покровителів, - каже мистецтвознавець Рой Долінер. - Теракотова фігура була його шансом виграти замовлення. Виконавши його, він заробив свою репутацію на все життя".
Модель залишається у приватній власності, але її вже показували на виставці в Парижі. Про історію її дослідження видали книжку "Мікеланджело та п'єта з теракоти".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Француз став головним режисером українського театру
Мінерал доломіт поширений, зокрема, в Апуанських Альпах - гірському хребті в північній Тоскані, Італія. Туди Мікеланджело їздив за чистим білим мармуром для своїх скульптур. Суміш глини й доломіту, з якої зроблено статуетку "П'єта", більше схожа на мармур, ніж на теракоту. Це дало митцю змогу представити модель у найдрібніших деталях і переконати кардинала дати йому замовлення на виготовлення "П'єти" з мармуру.
Коментарі