Італійський мистецтвознавець Міна Грегорі виявила полотно великого художника Мікеланджело де Караваджо "Екстаз Магдалини"
Як повідомила інтернет-версія британської газети The Independent, полотно живописця епохи бароко, яке вважалося втраченим, зберігалося у приватній колекції в Італії, передає ТАСС.
За словами 90-річного фахівця, сукупність притаманних кисті Караваджо ознак вказує на те, що це оригінал.
"Різноманітність відтінків тіла, яскраво виражена міміка. Складені пальці, потемнілі руки, розкішне волосся молодої дівчини ... Дивовижне розмаїття кольору і світла, до якого можна зарахувати і тінь, що закриває половину її пальців, - все це найцікавіші та значущі риси твору. Це Караваджо", - сказала мистецтвознавець.
На зворотному боці полотна Грегорі також виявила напис, що позначає приналежність твору італійському кардиналу Шипионе Боргезе. Він був меценатом і відомим поціновувачем робіт Караваджо.
"Цей підпис підкреслює справжність і авторство твору", - впевнена вона. Вчені вважають, що саме Боргезе замовив живописцю це полотно, розмір якого становить 103,5 на 91,5 см.
Як зазначає мистецтвознавець, існує декілька копій картини "Екстаз Магдалини", написаної в 1606 році після того, як Караваджо покинув Рим через звинувачення у вбивстві. У 1610 році він перебрався ближче до міста в очікуванні помилування понтифіка, але помер, ймовірно, від малярії, так не дочекавшись офіційного оголошення.
За даними видання, володарі полотна не збираються продавати його, а залишать у власній колекції.
"Навіть за стандартами Караваджо це красива і революційна картина, - підкреслила Грегорі. - Кінцевою метою має бути надання можливості кожному побачити її".
Мікеланджело Мерізі да Караваджо - великий італійський художник, який народився в 1571 році в Мілані, вважається реформатором європейського живопису XVII століття. Мистецтвознавці називають його засновником реалізму в живописі. Караваджо одним з перших застосував так звану "кьяроскуро" - манеру малювання, виражену в різкому протиставленні світла і тіні. Творчість художника справила величезний вплив на таких майстрів XVII століття, як Рубенс, Веласкес і Рембрандт.
Коментарі