Українську стрічку "Стоп-земля" покажуть у Нью-Йорку. Відібрали до програми фестивалю New Directors/New Films.
"Організатори фестивалю – культовий музей сучасного мистецтва MoMA The Museum of Modern Art та кінотеатр Film at Lincoln Center у Нью-Йорку. Фестиваль New Directors/New Films народився з бажання показати глядачам Нью-Йорка найкращі роботи молодих режисерів. За час свого існування фестиваль відзначив багатьох кінематографістів, які представляють сьогодення та передбачають майбутнє, а їхня зухвала робота виходить за рамки – Педро Альмодовар, Спайк Лі, Міхаель Ханеке, Вонг Кар Вай, Гільєрмо дель Торо, Лука Гуаданьїно, Крістофер Нолан, Вім Вендерс", - йдеться на сайті Держкіно.
16-річна Маша навчається у столичній школі в 11 класі. Готується до екзаменів. Почувається відсторонено в колективі. Впевнена в собі тільки поруч із друзями. Закохується в однокласника Сашу. Має наважитися проявити свою симпатію, аби знати, чи є взаємність, за сюжетом.
"Стоп-Земля" - повнометражний ігровий дебют режисерки Катерини Горностай. Щоб достовірно показати життя підлітків, залучила до проєкту непрофесійних акторів. Для пошуку героїв відвідувала уроки у київських школах. Спостерігала за роботою класу та робила фотопортрети. Провела інтерв'ю з понад 200 учнями, відібрала 25. Працювала з ними в акторській лабораторії восени 2019-го. Для зйомок сформували власний клас.
"Катерина Горностай поєднує принципи художнього й документального кіно, - каже продюсерка фільму Ольга Бесхмельниціна. - У роботі з героями йде від їхньої суті. Створює на майданчику такі умови, щоб актори відчували себе органічно, самими собою. Сценарій змінювався залежно від виконавців. Манера зйомки схожа на документальну.
В основі сюжету - автобіографічна історія. При цьому режисерка розкриває світ сучасних старшокласників. Кіно концентрується на відчуттях героїв. Дає можливість побути на місці 16-річних. Зрозуміти їхнє мислення і спілкування, переживання і тривоги, чуттєве ставлення до буденних ситуацій. Зацікавить не тільки підлітків, а й батьків. Допоможе краще зрозуміти своїх дітей.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Зняли продовження комедії "Мої думки тихі": дивіться трейлер
Дебютний повний метр – гарна можливість відкрити світу кіно нове ім'я. А Берлінале – один із найважливіших кінофестивалів, до якого прикута увага в Європі та далеко за її межами. Це й масштабний майданчик кіноринку, де збираються дистриб'ютори, бродкастери та закупівельники з усього світу. Прем'єра гарантує потрапляння в поле зору кіноспільноти та широкого кола глядачів. Україні потрібна якісна презентація на таких заходах, аби бути помітним гравцем у глобальній кіносистемі".
Світова прем'єра "Стоп-Земля" відбулась на 71-му Берлінському міжнародному кінофестивалі.
"Підлітки вивчали акторську майстерність два місяці тричі на тиждень — у позаурочний час і вихідними, — каже режисерка Катерина Горностай. — Обов'язкова умова — мовний режим. Навіть на перервах. Російська, на жаль, є певним стандартом серед київських школярів. Мені було важливо, щоб звикли говорити вільно українською.
Діалоги створювали на майданчику. Герої спілкуються не суржиком, проте в них вільна мова. Додавали цікаві слова. Наприклад, героїня каже: "Да він у тебе странний" замість "дивний". З одного боку, русизм. Але додає шарму.
У назві — дитяча гра на майданчиках із залізними конструкціями. Ведучий із заплющеними очима намагається зловити учасників, які мають перебувати вгорі, не на землі. Коли наближається, можна змінити схованку. Але якщо почує рух, кричить: "Стоп-Земля". Коли вигук застає не в повітрі — ти програв. Описує стан, коли ти настільки чутливий до всього навколо, ніби воно гаряче й болюче. Навіть якщо нічого не відбувається".
"Золотого ведмедя" 71-го Берлінського міжнародного кінофестивалю отримала трагікомедія "Невдалий трах, або Шалене порно" румунського режисера Раду Жуде.
"У стрічці перед нами постає енциклопедія горорів України, але в румунському контексті, - каже кінокритик Сергій Ксаверов. - Особливо у першій із трьох частин, де впізнаємо фактично київську дійсність, хоча вона й бухарестська на екрані. Бачимо загальне нехтування правилами паркування, коли джипи стоять просто на пішохідних переходах. Вуличний простір так само заповнений, як у нас, і являє собою візуальний смітник. Схожі проблеми расизму, сексизму, урбанізації. Найцікавіше те, що фільм знімали влітку 2020-го, тому в кадрі не тільки всі носять маски, а й картина зачіпає вже нові суспільні проблеми, пов'язані з коронавірусом".
Коментарі