Туроператори, страхові компанії чи турагенти не повинні компенсувати туристам збитки через соціальні чи природні катаклізми, якщо керівництво держави, в якій вони стались, офіційно не визнає їх форс-мажором. Про це повідомив керуючий партнер юридичної компанії "Волков і Партнери" Олексій Волков, коментуючи можливість відшкодування туристам, які можуть постраждати через акції протесту в Туреччині.
"Щоб вважати, що виникли форс-мажорні обставини, вони повинні бути ще формалізовані, визнані державним органом певної країни фактом форс-мажору. Поки такого визнання не буде, турагенти, страхові компанії та туроператори не ставитимуться до подій в країні як до форс-мажорних, і здійснювати виплати на користь туриста. Незалежно від того, що прописано в договорі між туроператором і туристом, щоб форс-мажор настав, має відбутися комплекс подій, які визнаються в конкретній правовій системі як події непереборної сили, які сторони не могли передбачити", - заявив Волков.
З його слів, визнання має бути спеціально випущеним бюлетенем, який констатує, що з цього моменту настає подія форс-мажору і фіксує не тільки початок, а й передбачувану тривалість. Наступна заява повинна свідчити або про продовження, або про закінчення подій форс-мажору. Все це мають бути офіційні документи, поширені від міністерства закордонних справ цієї країни в усі іноземні дипломатичні установи.
"Наприклад, якщо люди купували путівки до Туреччини в січні-лютому 2013 року, то швидше за все вони не передбачали подій і для них можна було б вважати ці події форс-мажором. Ті, хто купує путівки сьогодні і обізнані про хід подій, навряд чи зможуть апелювати до форс-мажору не тільки тому, що форс-мажор не заявлений це країною, але й тому, що такий турист був повідомлений про події не тільки через ЗМІ, а й своїм туроператором", - прокоментував юрист акти громадянської непокори в Туреччині.
Водночас Волков зауважив, що більшість країн, де відбуваються якісь події, не квапляться оголошувати ці події форс-мажорними.
Коментарі