Головне за тиждень в столичних кіноклубах - що не можна пропустити з 15 по 21 квітня на думку Gazeta.ua. Цього тижня справді різнопланові стрічки – від скетчу на біблійний сюжет до кіноконцерту ілюзій видатного Мельєса. Також в черговий раз можна подивитися глибоку та символічну "Землю" із записом музики "ДахаБраха", дивакуватого та простодушного Тома Хенкса у стрічці "Термінал" та рок-н-рольне свято на піратському кораблі.
Кіноконцерт Жорж Мельєс
"Фокусник, який кладе кінематограф у капелюх, щоб перетворити його на кіно". Так говорив Едгар Морен про найбільш видатну постать історії кіно – Жоржа Мельєса. Його по праву називають першовідкривачем "сценічної ілюзії" та спецефектів. Свою професію ілюзіоніста він уміло переніс в кіно. Зняв близько 520-ти фільмів, де був і продюсером, і дистриб'ютором, і актором.
І прославився своєю поетичністю, гармонійністю, дивакуватістю та численними постановками трюків. Найбільш знана його робота – "Подорож на Місяць". А цей кіноконцерт поставили два його нащадки - Марі-Елен Лееріссе (текст) та Лоуренс Лееріссе (фортепіано).
15 квітня у кінотеатрі "Київ" (вул. Червоноармійська, 19, о 19:00, 21:15, вартість – 50 грн.)
Коханці Монпарнаса
Біографічна драма про останні місяці життя відомого художника Модільяні. 1919 рік, художнє життя Парижа – "прокляті" художники і поети, які голодували, гинули від сухот та алкоголізму і творили наперекір загальноприйнятій нормі. Їх приваблювали каламбури, вуличні пісеньки, народний фольклор, мелодрама…
Модільяні закохується в юну Жанну Ебютерн, дівчину з заможної сім'ї, батьки якої категорично проти їхніх стосунків.
15 квітня у кіноклубі Центру сучасного мистецтва М17 (вул. Горького, 102-104, початок о 19:00)
Термінал
Том Хенкс зіграв у стрічці Спілберга простодушного дивака Віктора, який летить в Америку зі Східної Європи. Поки він був у літаку, на його батьківщині стався державний переворот і відтепер він не може вийти з терміналу аеропорту – його документи не дійсні.
Картина заснована на реальній історії, що сталася з громадянином Ірану, який "застрягнув" у французькому аеропорту. Герой Тома Хенкса облаштовується і навіть робить комфортним своє життя в нью-йоркському терміналі (Спілберг побудував точну копію терміналу сучасного аеропорту). Стрічка – це і своєрідна "модель Америки", створена за принципом залу очікування. А також політкоректний фільм у поєднанні з доброю американською казкою. Тому тут є і обов'язкова любовна класична сюжетна лінія - дивакуватий Віктор вірний тільки одній коханій - "Один чоловік, дві жінки – тісно".
16 квітня у "Арт-клубі 44" (вул. Хрещатик, 44-б, початок о 19:00).
Рок-хвиля
Фільм Річарда Кертіса про піратське радіо. Так, режисер дуже любить рок-н-рол, інакше фільм би не був про 60-ті роки - час розквіту британської поп і рок-музики. Але вона не визнається владою, її не грають на державних радіостанціях. Тому з'являються піратські радіостанції, що виходять в ефір з відкритого моря – отже не підпадають під закони. На один з таких кораблів приїздить 17-річний Карл.
"Багато сну, вдосталь наркотиків, повне занурення у вініл..." - отже, з одного боку – це дорослішання чоловіка, а з іншого – звичайний собі фільм-свято, без конкретного сюжету з девізом, що "рок-н-рол завжди живий".
17 квітня у кіноклубі в центрі "Майстер клас" (вул. Лаврська, 16a, початок о 19:00, 40 грн., зі студентським – 20 грн.)
Життя Брайана за "Монті Пайтон"
Цю комедію у 1979-му році написали та зіграли в ній учасники комік-групи "Монті Пайтон". Приміром, головний режисер фільму – Террі Джонс зіграв мати Брайана. "Монті Пайтон" - це британське телевізійне скетч-шоу складалося з окремих скетчів та сюрреалістичних анімацій Террі Гілліама, об'єднаних абсурдною ідеєю.
У фільмі розповідається історія Браяна Коена, молодого єврея, який народився в тому ж місці і в той же час, що й Ісус Христос, і згодом помилково прийнятого за Месію. І йому було лінь переконувати своїх шанувальників у зворотньому. Однак у шануванні мас крім приємної сторони є й інша, і от Брайан із тривогою виявляє себе в ролі розпачливого релігійного лідера народного Фронту Іудеї, що бореться за волю від римського ярма. Якось Террі Гіліам в одному інтерв'ю сказав, що "ніщо не зрівняється з біблійськими історіями по масштабу, драматизму, розпалу пристрастей".
18 квітня у кіноклубі в центрі "Майстер клас" (вул. Лаврська, 16a, початок о 19:00, 40 грн.)
Земля
Фільм 1930-го року Олександра Довженка – простий і символічно-довершений водночас. У кіноклубі він демонструватиметься із музичним записом від гурту "ДахаБраха".
"Земля" містить у собі первинне і загальнолюдське. Людина, яка живе і працює на землі, є частиною глобального космічного ритму і природи. Довженко акцентує увагу на народженні та смерті, на циклічності на переродженні. Таке масштабне і водночас конкретне втілення пов'язане з документальним характером зображення. Але село, хати, танець в пилюці на дорозі, збір урожаю, яблука, трактори виступають повноправними дійовими особами. Середовище і люди – нероздільні.
19 квітня у кіноклубі НаУКМА (Набережно-Хрещатицька, 27, аудиторія 13, початок о 18:30, безкоштовно)
Коментарі
1