Друге місце в рейтингу 100 найвидатніших фільмів XXI ст. за версією BBC посіла мелодрама "Любовний настрій" 2000 року. До ювілею фільму підготували 4К-реставрацію. Йде в українському прокаті з 4 березня.
Дія відбувається в Гонконзі 1962-го. Дві подружні пари одночасно поселяються в сусідніх квартирах. Доки їхні половинки на роботі та у закордонних відрядженнях, журналіст пан Чоу і секретарка пані Су проводять багато часу на самоті. Починають спілкуватися. З'ясовують, що їхні партнери – коханці. Поступово й самі зближуються, за сюжетом.
Покази проходять мовою оригіналу - кантонський діалект китайської - з українськими субтитрами.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Прем'єри тижня: Нова принцеса "Діснею" та співачка з аутизмом
Чому варто сходити на стрічку, Gazeta.ua розповів Ілля Дядик, програмний директор кінокомпанії Arthouse Traffic.
Чому вирішили взяти у прокат кіно 2000 року?
– Це реставрована версія культового фільму, якому сучасні технології надали свіжого подиху. Реставрацією почали займатися ще 2017-го, проходила безпосередньо під керівництвом режисера.
Насправді ми вже показували цю стрічку 2013-го в рамках фестивалю "Азія-кіно", але раді повернути шедевр на великі екрани. Оскільки, як з'ясувалось, багато людей його досі не бачили. А ті, хто вже дивились, однозначно будуть задоволені переглядом високоякісної копії на великих екранах.
Стрічка вважається сучасною класикою. Чому так?
– Фільм отримав майже 50 різних нагород, серед яких основними є 2 призи Каннського кінофестивалю - за найкращу чоловічу роль і технічний гран-прі. Протягом свого існування його неодмінно вносять в усі можливі списки найкращих та обов'язкових до перегляду, сформовані як критиками, так і глядачами.
Які ключові особливості фільму можете виділити? Що вирізняє його з-поміж усіх інших мелодрам?
– Відповідь на це питання може поміститися у науковій роботі. Кіно бездоганне в усьому: сценарій, музика, візуальний ряд та операторська робота. Наприклад, варто оцінити задум режисера - ритм оповіді побудований за принципами роботи пам'яті. Ми запам'ятовуємо найяскравіші моменти та емоції навколо них. Так і у фільмі немає прямої лінії історії - це скоріше такий собі сон чи спроба головних героїв згадати найважливіший епізод життя.
Чому варто дивитися "Любовний настрій" сьогодні, на великому екрані?
– На мою думку, загалом кіно створене для перегляду на великих екранах. Тим паче таке візуально багате. Та зазвичай це актуально лише впродовж кількох тижнів після виходу стрічки у прокат. Молода ж аудиторія взагалі не мала змоги потрапити на безліч культових картин, бо вони прокатувалися давно. Ретроспективні покази – рідкісна нагода переглянути фільми саме так, як це задумав режисер.
У чому взагалі феномен Вонга Карвая?
– Чверть сторіччя тому Карвая вважали гонконзьким режисером. Зараз він отримав такий собі статус генія китайського кіно. І це при тому, що вся його творчість побудована на протистоянні та залежності Гонконгу від материкового Китаю. Карвай народився в Шанхаї, але його родина була змушена тікати до Гонконгу. Цей сум переїзду та відчуття самотності присутні в усіх його роботах.
Мабуть, головною заслугою кінематографіста є те, що виніс сприйняття азійського кіно світом на новий рівень. Якщо раніше головними асоціаціями фільмів з Китаю були бойові мистецтва, Джекі Чан, Брюс Лі, то Карвай зміг показати чуттєвий та ліричний настрій Азії.
Чи варто очікувати більше азійських картин в українському прокаті?
– Цікавість до кінематографа тієї чи іншої країни, як і будь-яка мода, циклічна. Раніше ми займалися організацією щорічного фестивалю азійського кіно, і глядачі з радістю його відвідували. Потім із різних причин інтерес спав. З перемогою південнокорейської стрічки "Паразити" в Каннах та на "Оскарі" цікавість до кіно з Азії набирає нових обертів. Тому сподіваюсь, що зараз будемо бачити більше фільмів із цієї частини світу, тим паче воно того справді варте.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Божевільне порно" перемогло на Берлінському кінофестивалі
"Вонг Карвай зробив для кіно те, що Харукі Муракамі для літератури – об'єднав культури Сходу та Заходу, - пише для інтернет-видання Moviegram кінокритик Віталій Герасименко. - Його фільми вже 30 років мають вплив на численні сфери візуального мистецтва - від кіно до реклами.
Не тільки сформував погляди й смаки мільйонів глядачів, але й поступово проникнув до масової культури завдяки унікальному підходу до оповідання історій, побудови кадру та мізансцен. А його біографія обросла міфами з неймовірними історіями зі зйомок, численними виробничими затримками й казусами, постійною відсутністю робочого сценарію, роботою над монтажем в останні хвилини та постійною присутністю окулярів, які своєю впізнаваністю не поступаються відомим брендам.
"Любовний настрій" - вже класична стрічка. До статусу шедевра підносить не сюжет, а саме настрій. Те невимовне відчуття романтичної туги, тихий емоційний вибух, пригнічені почуття, про які ніхто ніколи не дізнається.
У назві один із ключів до розуміння – історія не про кохання як таке. Скоріше це фрагмент із життя двох людей, які перебувають у стані любовного настрою. Ніби обставини змусили їх полюбити одне одного через допитливість, заради помсти або гострих відчуттів від спільної таємниці.
Режисер точно передає ностальгічний настрій і мінливу природу минулого, яке завжди здається щасливішим постфактум".
Коментарі