Комедія "Скажене Весілля" за перший вікенд зібрала рекордний бокс-офіс в 13,1 млн. Грн. Фільм переглянули 149 423 глядачів. Бюджет стрічки - 10,8 млн. грн.
"Якісний фільм навряд чи окупиться в українському прокаті навіть теоретично, - каже голова Держкіно Пилип Іллєнко. - Для цього стрічка має зібрати суму як мінімум в три чи в чотири рази більшу за бюджет. Якщо вартість фільму 40 мільйонів гривень, то не менше 100-120 мільйонів. Це на українському ринку не під силу навіть більшості голлівудських блокбастерів. Якби можна було знімати фільми для українського ринку, які б окупалися, то я б і дня не працював в Держкіно.
Єдина причина існування державної програми щодо фінансової підтримки кіноіндустрії – покриття різниці між можливостями ринку і тими коштами, які необхідні для створення якісного контенту. Якщо ми б цього не робили, то український глядач мав би максимум недорогі у виробництві комедії.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кілька поколінь виросло на угорських чи російських серіалах
В Україні було 513 залів до того, як закрилися столичні кінотеатри "Україна" і "Кінопанорама". Зараз десь 500 залів. Це близько 170 кінотеатрів. При середній вартості квитка і загальному бокс-офісі, окупність фільмів зі складною постановкою в короткостроковій перспективі – нереальна історія.
На жаль, більшість українців живуть в населених пунктах, де взагалі немає кінотеатрів. В нас приблизно 470 міст з статусом районного центру. Тільки в 70 з них є щось таке, що можна назвати сучасним кінотеатром. Як правило, це приміщення з маленькими залами. Репертуар обмежений. Є два хороших сеанси на день. І зазвичай віддають їх американським фільмам, які роблять касу.
Українським фільмам важко пробиватися. Ми не можемо повноцінно фінансувати промо-компанію. До того ж маємо низьку купівельну спроможність українського глядача. В Україні одна з найнижчих цін на кінотеатральний квиток в Європі. При всьому тому у нас один з найнижчих показників по відвідуваності кінотеатрів. В середньому українець ходить в кіно один раз на два роки.
А в мережі інтернет окупаються. Судячи з бокс-офісу першого тижня, окупиться "Скажене весілля". Чому? Бо процвітає аудіовізуальне піратство. Це не дає можливість створювати стрімінгові сервіси, онлайн-кінотеатри. І монетизувати доходи з переглядів в Інтернеті. Наприклад, фільм "Червоний" подивилися в Інтернеті 2,5 мільйонів глядачів. А в кінотеатрах – 30 тисяч. І з чим нічого не вдієш. Українці втратили звичку до такої форми соціального дозвілля, як похід до кінотеатру.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Позивний Бандерас" є кроком вперед у порівнянні з "Червоним" - кінокритик Олександр Гусєв
У січні національний рекорд по зборах встановивила воєнна драма про захисників Донецького аеропорту "Кіборги". За два місяці прокату бокс-офіс картини склав 22,2 млн. грн Її побачило близько 305 тис. глядачів.
Коментарі