Захисники тварин розкритикували одного з найуспішніших сучасних художників, британця Деміена Херста після того, як лондонська галерея Tate Modern, де проходила його ретроспективна виставка, опублікувала дані про смертність метеликів. Художник використовував їх для однієї зі своїх інсталяцій.
У рамках великої експозиції найвідоміших робіт Хьорста, серед яких були і туші тварин та акул у формальдегіді, була показана інсталяція "Закохатися і розлюбити" (In and Out of Love) з живими метеликами. Глядачі могли пройтися кімнатою без вікон серед метеликів, які вільно літали по приміщенню, сідали на розкладені фрукти і на одяг відвідувачів, а частина комах була пришпилена шпильками до білих полотен.
Навіть за мірками Херста ця робота була незвичайною. Щотижня в Tate привозили 400 нових комах, щоб замінити загиблих. Згідно з даними галереї, за 23 тижні виставки загинуло 9 тисяч метеликів, причому багато з них були ненароком убиті самими відвідувачами, які скидали комах з одягу.
"Якби це були будь-які інші тварини, наприклад, собаки, нація б жахалася. Якщо це метелики, це не означає, що вони не заслуговують дбайливого ставлення", - заявив представник благодійного фонду захисту тварин RSPCA.
В анотації галереї до експозиції говорилося, що інсталяція "Закохатися і розлюбити" піднімає "теми життя і смерті, краси і жаху". Виправдовуючи використання метеликів, представник Tate розповів, що комахи завозилися з спеціальних розплідників і що для них були створені всі умови, близькі до їх природному середовищі існування. Для інсталяції використовували тропічний вид метеликів, які в природних умовах живуть до дев'яти місяців. На виставці їх вік тривав від кількох годин до кількох днів.
Опубліковані дані привернули увагу ще кількох природоохоронних організацій, включаючи британський фонд "Збереження метеликів".
Коментарі