вівторок, 10 липня 2012 16:36

У "Київській Русі" палили опудало Марени та очищувались купальським вогнем
21

Святкування починається з плетіння віночків. На ристаліщі, де в давнину влаштовували змагання.  Дівчата зібралися біля столика із польовими квітами
Фото: Фото: Христина Глушкіна
Святкування починається з плетіння віночків. На ристаліщі, де в давнину влаштовували змагання.  Дівчата зібралися біля столика із польовими квітами
"Вінок у незаміжньої дівчини на голові символізує зв'язок з Господом. Прабабці вважали його оберегом", - каже ведучий у мікрофон
Чоловіків в той час запрошують на дегустацію медовухи. "Привозять її із Чернігівської області. Такої в Києві не купиш. Має лишень 13 градусів алкоголю. Легко п'ється, проте по ногах б'є", - каже Оксана
Чоловіків в той час запрошують на дегустацію медовухи. "Привозять її із Чернігівської області. Такої в Києві не купиш. Має лишень 13 градусів алкоголю. Легко п'ється, проте по ногах б'є", - каже Оксана

"У парку "Київська Русь" відтворюють стародавній Київ 5-13 ст. у розмірах його історичного центру, відомого як град Володимира, у масштабі 1:1.

На території будують кріпосну стіну, Десятинну церкву, Федорівський і Янчин монастирі, Палаци Аскольда, князя Володимира і княгині Ольги, Ротонду, Гриднець, Софіївські, Михайлівські й Подільські ворота та споруди, що відображають життя та побут середньовічних киян", - розповіла Gazeta.ua представник прес-служби Оксана Дзененко.

На святкування Івана Купала гості збиралися о п'ятій. Поза воротами зустрічають двоє хлопців акторів, які грають "світлі сили". Вони легенько торкаються гостей гілкою кропиви, щоб відігнати злих духів. На дощатій підлозі лежить купа кропиви, яку треба перестрибнути. Поруч бігає дівчинка невисокого зросту перевдягнена у чорта. ЇЇ не пускають всередину.

Трохи далі стоїть дівчина у зеленій сукні і пропонує вибрати стрічку, щоб прив'язати її до дерева миру. "Дайте зелену, - каже Оксана, - зелений - колір життя".

Святкування починається з плетіння віночків. Дівчата зібралися біля столика із польовими квітами. За кілька кроків стоїть Карина, вона вже майже сплела вінок.

"Востаннє плела ще як дівувала. Приїхала сама, тут подобається", - каже.

"Вінок у незаміжньої дівчини на голові символізує зв'язок з Господом. Прабабці вважали його оберегом", - каже ведучий у мікрофон.

Під кінець майстер-класу майже всі дівчата ходять у пишних вінках. Чоловіків в той час запрошують на дегустацію медовухи.

"Привозять її із Чернігівської області. Такої в Києві не купиш. Має лишень 13 градусів алкоголю. Легко п'ється, проте по ногах б'є", - каже Оксана.

Щоб решта не сумувала, ведучий пропонує зробити велике коло і вести хоровод. У колі переважно жінки з дітьми. Всміхаються, підстрибують, наспівують пісень.

"До нас приїздять сім'ями. Маємо спеціально облаштований майданчик для дітей", - каже.

Діти разом із мамами водять хоровод, несуть у руках віночки, зовсім маленьких мами тримають на руках.

Актори пропонують гостям власноруч зробити із гілля опудало Марени, що символізує темні сили. Майже всі жінки збираються за столиком, плетуть. Готове опудало ставлять в центр кола, актор підпалює його факелом.

"Тепер темні сили залишать нас", - говорить ведучий.

У цей час вивозять велике солом'яне опудало Купали, становлять його в центр. Люди розважаються, танцюють навколо.

"Така пилюка навкруги. Зараз іще Купала підпалять, зовсім дихати не буде чим", - каже жінка років 40 і відходить подалі.

"Купальське вогнище, згідно з переказами, має велику міфічну силу. Це своєрідний ритуал очищення. В давнину, вважалось, що коли дівчина і хлопець, які кохаються, узявшись за руки, стрибають у парі через вогнище і їх руки залишаються з'єднаними, то вони, побравшись, все життя проживуть разом", - каже ведучий.

Зараз ви читаєте новину «У "Київській Русі" палили опудало Марени та очищувались купальським вогнем». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі