16 серпня прем"єрміністр побувала на відкритті ювілейного сезону в Одеському національному академічному театрі опери і балету. А 19 вересня повернулася в місто, щоб відкрити новий шляхопровід в Одеському морському торговому порту і провести нараду про реформи в українському портовому господарстві.
Місяць тому Південна Пальміра подарувала Юлії Тимошенко "Ріголетто" Джузепе Верді. Це перша опера, яку прем"єр-міністр подивилася в рідному Дніпропетровську в дитинстві. Зворушена Тимошенко сказала:
— Коли перебуваєш тут, відчуваєш, що все буденне, вся суєта минуться, але душа музики, душа танцю завжди житимуть. Політичні бурі пройдуть, і я переконана, що в Україні все буде надійно, спокійно й упевнено.
У суботу Тимошенко одразу з аеропорту вирушила на синьому мікроавтобусі в порт. Хвилювалася: рейс затримався на кілька годин, але сотні робітників чекали прем"єрку. В спецодягу і касках — люди не наважувалися піти переодягнутися, щоб не пропустити зустрічі. Місцеві журналісти запитують у двох працівниць порту, які щось активно обговорюють упівголоса:
— Про щось проситимете прем"єра?
— Та ви шо! — ахають обидві.
— Робота є, зарплату платять — аби тільки нічого не міняли. А чекаємо, тому що хочеться подивитися, поговорити. Як вона з робочими, з простими людьми спілкується, цікаво.
Розпочинається офіційна частина. Начальник Одеського морського торгового порту Микола Павлюк розповідає про значущість не тільки для порту, а й для міста нової естакади – 7-кілометрового шляху, який сполучає різні частини порту з об"їзною дорогою. Будівництво коштувало $109 млн, знайти ці кошти допоміг уряд. Це, як кажуть в Одесі, того вартувало: місто нарешті позбавиться від потоку вантажівок, заторів, які вони створюють, передчасного зношення покриття міських доріг і від хмар вихлопних газів. Закінчивши промову, Павлюк вручає Тимошенко букет білих троянд і пропонує першою проїхати по естакаді до контейнерного терміналу. Жінки, що сподівалися поговорити з прем"єркою по душах, загубилися в щільному натовпі робітників.
Торік гнучка тарифна політика дала змогу збільшити доходи портів на 65 відсотків
Юлія Тимошенко обговорила з начальником порту показники: поточного року обсяг переробки вантажів в Одеському порту становитиме близько 28 млн т, а раніше сягав 34,6 млн т. Наявне зниження оборотів. Але чиновники доповіли, що спад відбувся здебільшого із-за світової кризи — за рахунок скорочення перевалки імпортних вантажів (на 59,1%,) і транзиту (на 21,9%), а обсяги переробки експортних вантажів і вантажів внутрішнього сполучення в Україні збільшилися на 22,5% і на 43,3% відповідно. Микола Павлюк запевнив, що підсумкові фінансові показники Одеського порту будуть вищі, ніж торік: чистий прибуток 2009-го становитиме приблизно 375 млн грн, а податкові відрахування зростуть до 270 млн грн.
Потім відбувся круглий стіл прем"єрки з керівниками українських портів, галузевих профспілок, органів виконавчої влади і вчених. Тимошенко приїхала з домашніми заготовками.
По-перше, вона доручила чиновникам готувати до засідання уряду 23 вересня проекти рішень про збільшення акваторії трьох портів — Одеського, Іллічівського і Південного. Уточнила, що уряд звернеться до Верховної Ради з проханням без зволікання розглянути затверджений у першому читанні законопроект про розширення території портів.
— Досить ці питання розглядати роками. Готуйте на засідання Кабміну в середу проект рішення, — звернулася очільниця уряду до виконувача обов"язків міністра транспорту Василя Шевченка.
По-друге, Юлія Тимошенко доручила Міністерству транспорту і зв"язку до 30 вересня підготувати проект постанови уряду про комплексну тарифну політику в українських морських торгових портах. Пояснила, що торік гнучка тарифна політика дозволила збільшити доходи портів на 65%, але головна небезпека в цій сфері зводиться до корупції, тому питання потребує централізованого вирішення.
— Треба визначитися, де і коли можна давати пільги і знижки. До розроблення цього документа треба залучити керівників ключових портів, але щоб не було зловживань. Є сезонний період — є знижки, минув сезон — знижки закінчилися, — наголосила прем"єрка. Й нагадала, що тільки так вітчизняні порти зможуть успішно конкурувати з російськими і румунськими.
Це пов"язано з третьою системною пропозицією Тимошенко: про залучення інвесторів.
— Візьміть півтора місяця і залучіть інвесторів. Вони хочуть сьогодні зайти до України, причому для цього не потрібно жодних рішень, окрім наказу міністерства, що такий аукціон проводиться, — сказала прем"єр-міністр.
Вона погодилася з присутніми, що цю проблему можна розв"язати тільки за активної участі держави. Голова уряду пообіцяла як державні інвестиції в розвиток портового господарства, так і підтримку в залученні довгострокових інвестицій під державні гарантії. У проекті бюджету на 2010-й такий рядок прописаний, а в цьогоріч деякі галузі успішно скористалися державною підтримкою.
— Ми повинні вибудувати правильну концепцію співпраці між портами, профільним міністерством та інвесторами, — сказала Тимошенко, звертаючись до представників Мінтрансу.
Увечері прем"єр-міністр з"явилася на Куликовому полі в новому образі: неформальні брюки і молодіжна блуза з мереживом, розплетена коса.
Побачивши Тимошенко на концерті "З Україною в серці!", одесити почали скандувати "Юля!" Спочатку не влад, а потім дружнім хором. Над головами до сцени передавали паперові сердечка.
Тур "З Україною в серці" 19 вересня відбувся в Одесі на Куликовому полі, де зібралися 20 тис. людей. В Ужгороді цього ж дня на Поштову площу прийшли послухати концерт 15 тис.
Один із членів урядової делегації зазначив:
У Одесі Тимошенко випромінює радість, завзяття, силу й упевненість. Хоча… Не тільки в Одесі. Вона відпочиває, спілкуючись із людьми, відчуваючи їхню любов і підтримку.
Коментарі
1