Конкурент Януковича на виборах має бути подібний до американського президента Авраама Лінкольна, якому повірили та який скасував рабство. Так вважає дисидент і учасник ініціативної групи "Першого грудня" 84-річний Євген Сверстюк.
— У нас, правда, Ющенко вже був. Його функція була — скористатися довірою народу, а там уже робити, на скільки вистачить сил та духу. Не дуже склалося, — каже правозахисник.
Як вплинули на політичну ситуацію події навколо Врадіївки?
— Це повстання проти беззаконня, що свідчить про європейськість українців. Людям накипіло, і вони мають конституційне право висловлюватися. Влада боїться народу. Так і має бути.
Протест може перерости у всеукраїнський?
— Це лише один із поштовхів, приклад іншим. Врадіївці не можуть задовольнитися локальним протестом, бо його ніхто не почує. Тому хочуть національного масштабу. Тим більше, мають підтримку в інших регіонах, де аналогічна ситуація. І керівники держави готуються до народних протестів.
Що вони робитимуть?
— "Зверху" зацікавлені зменшити протестний рух, і це логічно. Керівники країни завжди хочуть протистояти силовим способом. Відчули, що можуть це зробити, хоч і немалим коштом. Але вони не знають, до чого це призведе.
Як розцінюєте дії опозиції? Чому вона не підтримала мітингувальників?
— Наша опозиція не має позиції, якоїсь принципової, далекосяжної і твердої. Вона реагує на окремі дії влади. Цього замало.
Кого можна виділити з опозиційних лідерів?
— Сучасні керівники змагаються на полі реклами, борючись за рейтинг. Але це не є вага людини, а тимчасовий показник. Лідер, що може конкурувати з Януковичем за посаду президента, безумовно, десь є. Можливо, він вийде з народу. Якби наперед знали, хто саме, — його би знищили. Хотілося, щоб це була людина рівня, наприклад, Авраама Лінкольна (16-й президент США, який скасував рабство. — "ГПУ").
Які першочергові питання необхідно вирішити країні?
— Головне — пробудження відповідального, совісного громадянина, на якого можна покластися. Ми підтримуємо тип вільної людини, в якої є несміливі натяки на безкорисність і самопожертву. Це не можна пропагувати, а лише показувати прикладом. У Канта є закон: етичне може бути тоді, коли людина діє в силу обов'язку, навіть якщо це проти її особистих інтересів.
Коментарі
6