Із 1 вересня 2012-го школярі навчатимуться за новим Державним стандартом початкової освіти.
— "Революційність" цього документа, про яку каже міністр Табачник, датована не 2011-м, а 2009-м, коли почалася робота над стандартом, — розповідає голова правління громадської організації "Центр освітнього моніторингу" Павло Полянський, 49 років. — Насправді жодної "революції" не відбувається. Буденну справу хочуть перевести у ранг "реформи".
У стандарті зменшили обсяг змісту, який повинні вивчити учні впродовж перших чотирьох класів. Ще один правильний крок — учнів початкової школи знайомитимуть з інформаційно-комунікаційними технологіями. Предмети "Природознавство" та "Суспільствознавство" замінять "Людину і світ". Більшу кількість годин відвели на "Природознавство". Бо результати міжнародного дослідження засвідчили певні прогалини наших учнів з природничої освіти.
Не зрозуміло, що буде з інтегрованим курсом "Я і Україна". На суспільствознавчу лінію передбачена лише година на тиждень. Цей предмет страждає через "націоналістичну" назву, як вважають у міністерстві. Хоча в ньому не йдеться ні про стосунки з Росією, ні про бій під Крутами, ні про Голодомор, ні про ОУН-УПА. Також зменшили кількість годин на предмет "Мова та література" — із 42 до 35.
Концепція стандарту передбачала державну підсумкову атестацію випускників початкової школи. У затвердженому документі про це ані слова. Тобто порівняльного портрета учнів ми не матимемо.
Конкурс атестатів змушує вчити всі предмети
Стандарти основної та старшої середньої освіти випишуть протягом року-двох. При цьому варто було обмежити кількість інформації у загальноосвітній школі, вважає завідувач методичного центру Святошинського району Києва 65-річна Лариса Швидка:
— Із восьмого класу учень має орієнтуватися на певні науки: фізико-математичні, природничі, гуманітарні. Тому йому краще вивчати профільні предмети за рахунок додаткових годин. Профорієнтація полегшує підготовку до зовнішнього незалежного оцінювання. Тести не такі складні, якщо людина зорієнтована на один профіль і не намагається охопити всі предмети. Утім, міністерське введення конкурсу атестатів змушує вчити всі предмети. У цьому і проблема: учні перевантажені абстрактною і далекою від життєвих інтересів інформацією. Через це в багатьох випускників створюється неправильне уявлення про світ.
Коментарі
8