Нинішня виборча кампанія є особливою. Небачена вже років десять свобода слова гарантує вільний доступ політиків до людей. Але дискусія ведеться переважно на рівні гасел і порожніх обіцянок, взаємних звинувачень та розпалювання скандалів. Змістовних, аргументованих дебатів бракує. Гримуча суміш вільних медіа та політиків-популістів здатна зіграти з виборцем злий жарт. То чи не забагато нам свободи передвиборного слова?
Катерина Ващук, 59 років, політик:
"Порожні гасла тільки шкодять суспільству"
— Сьогодні наші політики справді бездумно обіцяють. А порожні гасла тільки шкодять суспільству. Особисто я б ніколи не змогла сказати те, у що не вірю. Та свободи забагато не буває. Потрібно лише відповідати за кожне сказане тобою слово та зміст політичних програм. Не видавати бажане за дійсне, а допомагати людям розібратися в розмаїтті політичних сил.
Володимир Фесенко, 47 років, політолог:
"Ми ще не звикли до справжньої свободи слова"
— Нам бракує політичної культури. Її замало серед політиків, журналістів, громадян. Це — дитяча хвороба української політики. Ми ще не звикли до справжньої свободи слова. Нам усім треба до неї пристосовуватися, цивілізовано її розвивати. А державі потрібні час та бажання її мати.
Валерій Іванов, 44 роки, професор:
"Свобода є лише у власників медіа"
— В українських ЗМІ не сталося серйозних змін. Провідні телеканали й газети повертаються до старих стратегій. Свобода є лише у власників медіа. Вони можуть розпоряджатися медійним ресурсом, як їм заманеться. Це не має нічого спільного зі свободою вираження поглядів і з правом аудиторії отримувати збалансовану інформацію.
Єгор Соболєв, 29 років, тележурналіст:
"Усе вільно, а країна вперед не рухається"
— Свобода — не причина проблем, а обов"язкова передумова їх вирішення. Існує розчарування від того, що все вільно, а країна вперед не рухається. Демократія — це складне випробування для медіа. Журналісти мають аналізувати й розповідати про важливі речі — ідеї та програми партій, а не розважати суспільство безкінечними політичними скандалами.
Юлія Міщенко, 32 роки, співачка:
"Обсяг агітації вже перевищив можливості її сприйняття"
— Обсяг передвиборчої агітації вже перевищив можливості сприйняття інформації українцями. Але люди голосуватимуть, орієнтуючись на свої стійкі симпатії. Серед позитивів для мене — очікування перемоги демократичних сил. Погано буде, якщо в парламент не пройдуть кілька симпатичних новачків — тільки тому, що симпатії виборців розподілені між уже відомими гравцями.















Коментарі