Кількість аварій на дорогах за шість місяців цього року збільшилася на 23% порівняно з таким самим періодом минулого року. Про це свідчать дані Державтоінспекції. У транспортних пригодах загинули за півроку 229 людей і 841 — травмована.
— Рух на дорогах влаштований так, що порушує навіть найпорядніший водій. Можна підняти штрафи, але це нічого не змінить, — каже керівник проекту "Дорожній контроль" Ростислав Шапошніков, 26 років. — Іноді водій змушений виїхати на зустрічну смугу, бо його смуга розбита й він поламає машину. Також у нас неправильно розташовані знаки. В європейських країнах існують державні стандарти, за якими знак має бути поставлений так, щоб людина змогла вчасно на нього зреагувати. У нас же водій бачить його в останній момент, коли він уже фізично не встигає перелаштуватися на іншу смугу. А далі стоїть даїшник, який усіх зупиняє і штрафує. Все робиться для того, щоб заробляти гроші. Тому штрафи варто підвищувати, коли вся дорожня система буде більш-менш налагоджена, й водії зможуть не порушувати правила.
Аварії зазвичай відбуваються не в місті, а на трасах. У Європі всі магістралі відгороджені відбійниками. Транспорт не може виїхати на зустрічну. У нас же смуги в один та інший бік не відокремлені. Їдуть фури, водії легкових авто намагаються їх обганяти, виїжджають на зустрічну, де стаються лобові зіткнення. Плюс дороги неякісні, горбаті, хвилясті, з ямами, вибоїнами. Люди просто не справляються з керуванням і вилітають на узбіччя.
Держава періодично оголошує місячники безпечного руху. Вони ні на що не впливають. Ніякого суттєвого скорочення аварій з роками не відбувається. Тому що ДАІ не може забезпечити нормальний контроль за безпекою дорожнього руху. На сайті Рахункової палати зазначено, що торік на Державтоінспекцію витрачено 1,3 мільярда гривень. Однак ці кошти були витрачені неефективно. Більш як 31 мільйон витрачено з порушеннями чинного законодавства, а ще 36 мільйонів засвоєні неефективно. Інспектори досі не забезпечені сучасною технікою відеоспостереження, приладами фіксації порушень. Це й призводить до підвищеної аварійності й травматизму. Виходить, сама держава визнає неефективність роботи ДАІ.
У травні голова комітету Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Віктор Швець заявив, що з 1992-го по 2011 рік у ДТП загинули 175 тисяч людей. Відповідно до офіційної статистики ДАІ — 135 тисяч. Виходить, парламентарі завищують статистику смертності, щоб обґрунтувати виділення мільярдів гривень на засоби спостереження.
ДАІ має також контролювати стан доріг. Якщо інспектори бачать, що дорога в неналежному стані, повинні повідомити ремонтників. Але ніхто не приводить дороги у той стан, в якому вони повинні бути згідно з законом.
Коментарі