Ексклюзиви
Середа, 06 серпня 2008 17:53

Біопаливо не стане повною альтернативою бензину

  Сергій Сапегін: ”Біопаливо краще було б виробляти зі сміття”
Сергій Сапегін: ”Біопаливо краще було б виробляти зі сміття”

На автозаправних станціях Вінниці з"явився новий вид пального — "Біо-100". Це аналог високооктанового бензину. Його продають по 6,30 грн/л — на 40 коп. дешевше за бензин А-95.

Із квітня у Чернівцях працює перша в Україні та країнах Східної Європи спеціалізована біопаливна автозаправна станція. Вона реалізує два види моторного палива, виготовленого з біологічної сировини: "Біо-100" та біодизель.

Експерт ринку нафтопродуктів, директор науково технічного центру "Психея" Сергій Сапегін, 50 років, вважає, що держава має підтримати виробництво біопалива.

Які ринкові перспективи біопалива?

— У цілому хороші. Але треба відрізняти біодизель, вироблений з ріпаку, і біоетанол зі спирту. Є й декілька проблем. Перша — відсутність законодавства, яке дозволяло б виробляти біопаливо в Україні. Нині його роблять у Молдові, а потім оптовими партіями постачають до нас.

По-друге, це вже не перший вихід на ринок виробників біопалива. Торік така спроба закінчилася невдало.

Нині у світі переглядають ставлення до біопалива. Через дефіцит продовольства виробляти пальне із харчових культур не зовсім логічно.

Це стосується й України?

— На мій погляд, нашій країні доцільніше вирощувати харчові культури. Тобто вигідніше сіяти пшеницю, а не ріпак. Виробництво палива краще налагоджувати з відходів — із того ж сміття. Цей напрям перспективніший за умови, що держава його стимулюватиме — надаватиме субсидії чи податкові пільги.

За яких умов біобензин може стати альтернативою звичайному?

— Біопаливо ніколи не стане повною альтернативою традиційному. По-перше, нафтових запасів у світі вистачить і нам, і нашим правнукам. По-друге, зростання цін на нафту і нафтопродукти призведе до відповідного збільшення вартості біопалива.

Нам вигідніше сіяти пшеницю, а не ріпак

Щоправда, є позитивний досвід використання спиртів для його виробництва. Але перехід на таке паливо вимагає великих коштів і зусиль — зокрема модернізації двигунів автомобілів. А от як добавку у звичайне паливо біобензин чи біодизель застосовувати можна.

Чи можна звичайний автомобіль заправляти біопаливом без шкоди для двигуна?

— Для цього треба змінити конструкцію двигуна. Якщо ж ідеться про добавку в межах 5–7 відсотків, то ніякої шкоди не буде.

Для дизельного двигуна біодизель безпечний, бо він складається з суміші звичайного пального з рослинним.

Зараз ви читаєте новину «Біопаливо не стане повною альтернативою бензину». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода