Із березня наступного року в Україні запровадять обов'язкове маркування нафтопродуктів.
— Закон "Про впорядкування обiгу нафтопродуктiв" ухвалили, аби покращити якість пального і позбутися контрабандної продукції, — пояснює директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн, 35 років. — Під контролем податкової інспекції в імпортоване та вітчизняне пальне додаватимуть хімічні маркери. Потім, уже на автозаправних станціях, пересувні лабораторії перевірятимуть номер партії пального, де і коли воно виготовлене і чи не містить сторонніх домішок. Якщо, скажімо, у літрі бензину маркерів буде менше допустимої норми, значить, пальне розбавлене.
Наслідком дії закону стане подорожчання всіх марок пального на 6 коп. Кошти, отримані від збільшеної ціни, ітимуть на купівлю хімічних маркерів та обладнання для перевірки якості пального.
— Процес перевірки якості пального зніматимуть на відеокамеру й транслюватимуть в інтернеті, аби виключити випадки хабарництва, — додає аналітик компанії "Юпеко" 31-річний Олександр Сіренко. — І за кордоном, і в Україні бензин виготовляють якісний. Однак дорогою на заправні станції нафтоторгівці розбавляють його. Через це п'ята частина бензину в Україні неякісна. Зараз невідомо, як за це каратимуть. У Білорусі, наприклад, роблять два види дизпалива: для потягів та автомобілів. В останнє додають спеціальні домішки, які змінюють колір. Якщо хтось під видом звичайного дизпалива збував пальне для потягів, споживачі одразу це помічали, а начальника автозаправки саджали у в'язницю. У Німеччині дизпаливо також маркують кольором. Але якщо спеціальний орган виявить у баку авто пальне, яке не відповідає стандартам, штрафують водія.
Коментарі
2