Ще тиждень тому Кабмін і торгівці пальним мали підписати меморандум про узгодження дій. Таким чином уряд хоче зупинити зростання цін на бензин. Нічого досі не підписали, проте пальне у деяких регіонах почали продавати за талонами.
— Підстав для дефіциту немає, — стверджує директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Саприкін, 51 рік. — Деякі нафтопереробні заводи не працюють, але імпорт поки що перекриває нестачу бензину.
Бензин традиційно зникає після адміністративного регулювання цін на нього. На думку експерта, в деяких областях його не стало, бо постачальники досі не знають умов підписання меморандуму з урядом.
— В обмін на стабілізацію цін нафтотрейдери хочуть добитися насамперед пільг на ввезення нового обладнання й запровадження мита на ввізні нафтопродукти, — пояснює Володимир Саприкін.
Він вважає, що уряд мав би поводитися дуже обережно. Варто відмовитися від якоїсь чітко визначеної ціни на бензин, а вирішувати проблему по-іншому.
— Наприклад, розробити формулу вироблення ціни залежно від світових цін на нафту. Адже якщо вони зростуть, а внутрішні ціни триматимуть адміністративними методами, жодна компанія не працюватиме собі у збиток. Бензин просто зникатиме, — каже він.
Голова правління ВАТ "Укрнафта" Ігор Палиця, 34 роки, також вважає, що нинішній ажіотаж на бензин є штучним.
— У вітчизняних сховищах нафти достатньо, щоб не відчувати бензинового дефіциту і не змінювати вартості нафтопродуктів до кінця року, — стверджує Палиця і прогнозує: — Бензин на українських заправках стане дешевшим за два-три тижні.
Коментарі