Угоду про "відкрите небо" підписали заступник держсекретаря США Кетрін Новеллі та міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський 14 липня у Вашингтоні.
— Необхідно, щоб на авіаційному ринку була конкуренція, — каже прем'єр-міністр Арсеній Яценюк, 41 рік, під час "Години запитань до уряду" 17 липня. — Ми скасували всі обмеження у двосторонніх польотах між Україною та США. Це збільшить кількість рейсів, покращить якість авіаперевезення і знизить ціну на авіаквитки.
Принцип "відкритого неба" гарантує доступ на український ринок західних лоукостів — авіакомпаній, що пропонують дешеві квитки. Також наші й західні компанії зможуть курсувати без міждержавного погодження маршрутів. Нових рейсів до США до кінця 2015-го чекати не варто, зазначає Пивоварський. Але в України є шанс потрапити в плани американських авіакомпаній на 2016 рік.
— Ця угода зміцнює відносини між Україною і США. Сприяє включенню нашої країни у світове співтовариство як повноцінного члена, — каже політолог Петро Олещук, 31 рік. — Авіаквитки мають подешевшати. Хоча в Україні досі діє монополізована, закрита економіка. Авіаційна галузь поки що не є винятком. Олігархи всіляко боротимуться з лоукостами, які захочуть прийти на наш ринок. Тому нас очікує тривала боротьба за право на справедливу ціну на квитки.
Аеропорти "Львів" та "Одеса" цього року запровадили режим "відкритого неба" в односторонньому порядку. Також Україна готується підписати двосторонній договір про "відкрите небо" з ЄС до кінця 2015-го.
— Запланована угода про "відкрите небо" з Євросоюзом — ще один стратегічний напрям для України, — додає Олещук. — Немає сумнівів, що й цю угоду Київ укладе. Питання лише коли — цього чи наступного року.
Коментарі