Україна вирішила змінити свою позицію щодо створення газотранспортного консорціуму з Росією.
За словами заступника міністра енергетики та вугільної промисловості Володимира Макухи, країни Євросоюзу не виконують дані Україні обіцянки, і це негативно позначається на інтересах країни, пише "Комерсант-Україна" в пубілкації "Труба кличе".
"Приєднавшись до Енергетичного співтовариства в лютому поточного року, Київ розраховував не тільки на те, що Євросоюз підтримає нас в питаннях гармонізації нашого енергетичного законодавства із європейським, а й на те, що країни ЄС сприятимуть в питанні енергобезпеки Україні, проте цього не відбулося", - зазначив Макуха.
Минулої неділі посол Росії в Україні Михайло Зурабов повідомив, що нові двосторонні газові домовленості будуть не просто угодами між НАК "Нафтогаз України" і ВАТ "Газпром", а міжурядовими договорами.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Пік кризи в Білорусі подолано завдяки "газовій" знижці - посол Росії
Проте їх підписання поки стикається з серйозною перешкодою.
Минулого тижня спікер Ради федерації РФ Валентина Матвієнко під час візиту до Києва заявила, що цьому заважає участь України в Європейській енергетичній хартії, а також те, що Київ ратифікував другий енергопакет.
Зараз функції транзиту і поставок газу об'єднані в рамках "Нафтогазу".
Москва раніше неодноразово давала зрозуміти, що в разі створення консорціуму на базі української ГТС можуть бути знижені ціни на газ та отримані гарантії завантаження трубопроводу.
"Формально те, що "Газпром" одночасно буде поставляти нам газ і ввійде до складу засновників консорціуму, може бути сприйнято європейською стороною як порушення вимог другого енергопакету", - зазначило високопосадове джерело видання в українському Міненерго.
За оцінками консалтингової компанії Mott MacDonald, реконструкція і модернізація української ГТС обійдеться "Укртрансгазу" щонайменше в $4,8 млрд за сім років. ДК "Укртрансгаз" оцінює її ще вище - в $5,3 млрд.
На думку експертів, якщо російська монополія інвестує ці гроші, вона сама буде зацікавлена в тому, щоб їх окупити, завантаживши ГТС.
А Євросоюз не зацікавлений в інвестиціях в українську ГТС, там зараз зайняті порятунком єврозони, відзначають експерти.
Коментарі
5