За кілька днів стартує один з етапів щорічного міжнародного чемпіонату автогонок у класі "Формула-1" - Гран-прі США. Там змагатимуться як окремі пілоти, так і команди. Пілот-переможець традиційно отримує титул чемпіона світу, а команда-чемпіон — Кубок конструкторів.
Увагу глядачів приковують не тільки гонщики-екстремали, які їдуть на болідах власного проектування зі швидкістю майже 400 км/год. Члени їхньої команди, конструктори також відіграють неабияку роль у чемпіонаті.
Так, невід'ємним та обов'язковим етапом кожної гонки є піт-стоп. Під час заїзду гонщик зупиняється у боксах своєї команди, щоб змінити колеса або швидко відремонтувати авто, протерти забрало на шоломі. Потрібно зупинитися перед механіками максимально точно. Якщо він під'їде з дуже великою швидкістю, то просто проскочить місце зупинки або наїде на членів команди. Часто пілоти на швидкості збивають механіків, стартують задовго до того, як вони закінчать перевірку авто і через це пошкоджують боліди.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Формула-1. Феттель виграв Гран-прі Монако
Під час піт-стопу поруч з кожним колесом знаходиться по три механіка: один забирає зняте колесо, інший — подає свіжий комплект, і ще один — знімає і надягає колеса. Від того, наскільки швидко та якісно кожен з техніків виконає свою роботу, залежить результат гонщика на фініші.
За майже 70 років розвитку Королівських гонок - "Формула-1" час проведення піт-стопів скоротився з кількох хвилин до кількох секунд. Так, 1950-го колеса міняли за допомогою спеціального молота. Це вимагало багато зусиль і забирало чимало часу. Зараз це роблять за допомогою спеціального електричного гайкокрута.
Еволюцію піт-стопів за 70 років можна переглянути у відео:
Gazeta.ua пропонує добірку найшвидших рекордів піт-стоперів за історію існування гонок у класі "Формула-1".
1. У серпні 2012-го команда McLaren встановила світовий рекорд із швидкості проведення піт-стопу. Під час Гран-прі Німеччини британські механіки підготували болід Дженсона Баттона до продовження гонки за 2,31 с.
2. У травні 2013 року на Гран-прі Малайзії команда Red Bull Racing побила цей рекорд, обслуживши свого пілота Марка Веббера за 2,05 сек. На "Гран–прі" США 2013 року вони покращили свій результат і замінили колеса за 1,923 сек.
3. У червні 2016 року британські техніки команди Williams повторили рекорд колег. Вони замінили шини на боліді бразильського автогонщика Феліпе Маси за 1,92 с. Рекордно швидкий піт-стоп зафіксували під час Гран-прі Європи у Баку.
Команди учасники змагань "Формули-1" використовують гоночні автомобілі (боліди) власного виробництва. Зараз боліди "Формули-1" розвивають швидкість до 360 км/год. Оскільки кожна команда будує болід самостійно, під час підготовки до гонок постійно народжуються оригінальні конструкторські ідеї та рішення, які потім втілюють у виробництві звичайних автомобілів. До прикладу, антипробуксувальна система з'явилася саме після "Формули-1". Вперше її використала команда Ferrari у 1990 року. Після заборони цієї системи в межах чемпіонату у 1994 року автовиробники почали впроваджувати її на серійних автомобілях.
Коментарі