




Цього дня 1971 року почали випуск перших "Жигулів". Новий радянський легковик стали робити на Волзькому автомобільному заводі у російському місті Тольяті. Першою моделлю став седан ВАЗ-2101 під назвою "Жигулі". Таку назву має частина приволзької височини в Росії.

Як на 1970-ті роки автомобіль виглядав сучасно. Невеликий зовні кузов мав доволі місткий салон. Порівняно із "Москвичем" того ж класу, спереду і на задньому сидінні було просторіше, був зручніший багажник.

Дизайн салону машини був мінімалістичним і ергономічним на той час. Панель приладів в порівнянні із "Москвичівською" скромна. На ній немає амперметра. А тахометр з`явиться лише через кілька років на ВАЗ-2103.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В інтернеті продають 23-річну BMW з капсули часу
Двоспицеве кермо було з тонким ободом. Важіль коробки передач мав короткі ходи, що було зручно під час водіння. Позаду вільно поміщалося троє людей.

Багажник також вдало спроектували. Він був глибокий. Запасне колесо розмістили у внутрішній частині заднього крила. Навпроти – у внутрішній заглибині іншого крила встановили паливний бак. У разі потреби в дорозі замінити заднє колесо простіше, ніж у сучасних автомобілів – аби витягнути "запаску", не потрібно виймати весь багаж із багажного відсіку.
Двигун встановлювали 1,2-літровий потужністю 64 к.с. Він жвавіше набирав оберти за потужніший силовий агрегат "Москвича".

Модель розробили в Італії під маркою FIAT- 124. Ця модель була знаковою для фірми, бо 1966-го року їхнє дітище визнане кращим автомобілем року за співвідношенням ціни, якості й нових інженерних рішень. Право на випуск FIAT разом заводськими потужностями із випуску кузовів, двигунів й інших деталей радянська влада придбала у італійців.
З одного боку, в СРСР гостро стояла потреба в легковиках, існуючі заводи не могли її задовольнити. З другого боку, була й економічна причина – у той цей час в Радянському Союзі в населення "на руках" зосередилося багато грошей. Це дуже невигідно для економіки держави. І готівку збираються вилучити шляхом продажу достатньо дорогого і потрібного товару для людей.

У місті Тольяті , де збудували завод ВАЗ, виробляли не точну копію FIAT- 124, а модернізовану й адаптовану до наших доріг. Цікаво, разом із запуском нової моделі в СРСР почали з'являтися у великих містах станції обслуговування автомобілів, гайки на 13 і , на жаль, побільшало аварій – давалися взнаки двигуни зі швидшим набиранням обертів.
Кузов перших "Жигулів" у СРСР, а потім в Росії, використовували 40 років. На його основі зробили три сімейства моделей. Ще до 2000-х років "Жигулі" стали одним із наймасовіших автомобілів у світі.
Коментарі