понеділок, 22 лютого 2021 17:26

Водії частіше оскаржуватимуть штрафи - юрист назвав наслідки нового закону

Водії частіше оскаржуватимуть штрафи - юрист назвав наслідки нового закону
Водії частіше оскаржуватимуть штрафи в судах - юрист назвав наслідки нового закону фото: Inbusiness.kz

Нещодавно Верховна Рада України ухвалила законопроєкт щодо підвищення штрафів за порушення правил дорожнього руху. За відповідний законопроєкт проголосували 325 нардепів.

Так, запровадили штраф 510 грн за непристебнутий пасок безпеки, відсутність шолома у мотоцикліста, неосвітлений номерний знак, розмову по телефону за кермом без гарнітури, порушення правил проїзду перехресть, зупинок, проїзд на заборонний сигнал світлофора.

- Норми закону здебільшого спрямовані на посилення відповідальності за нетверезе водіння. Проте треба пам'ятати, що зараз п'яний водій - це не перша причина виникнення ДТП на українських дорогах, - говорить Gazeta.ua автомобільний юрист Богдан Глядик. Він розповідає, чи допоможуть штрафи вирішити проблему із рівнем аварійності та чи збільшиться від цього кількість оскаржень у судах.

Тепер мінімальний штраф буде 510 грн. Чи це багато для наших водіїв?

510 грн - це не мінімальний штраф. Є менші штрафи, наприклад, за порушення правил зупинки та стоянки. Варто пам'ятати, що не завжди можна евакуювати автомобіль. Наприклад, якщо автомобіль просто припаркований з порушенням правил зупинки і стоянки, виписують штраф 255 грн, але евакуювати транспортний засіб не можна. Якщо ж автомобіль припаркований з порушенням правил зупинки і стоянки, при цьому він створює перешкоду і небезпеку для руху, тоді виписують штраф 510 грн та здійснюють його евакуацію.

Які найдорожчі штрафи можете виокремити?

16 лютого прийняли закон, який суттєво підвищує штрафи. Наприклад, якщо раніше водії не користувалися пасками безпеки, то такий штраф вартував 51 гривню. Зараз за це порушення водій сплатить 510 гривень. Раніше шофер, який залишив місце ДТП, мав сплатити 510 гривень. Тепер - 3400 гривень.

Також за перевищення швидкості більше як на 50 км за годину виписували штраф на 510 гривень, то тепер - 3400 гривень. За перевищення швидкості більше як 20 кілометрів на годину передбачили штраф 255 гривень.

Суттєво підняли штрафи для водіїв, які керують транспортними засобами у стані алкогольного сп'яніння. За таке керування взагалі ввели окрему відповідальність. Раніше стан сп'яніння був лише обтяжуючою обставиною, тепер його вважають окремим злочином.

Як це вплине на ситуацію на дорогах?

Україна - один із антилідерів за рівнем аварійності на дорогах. Потрібно робити якісь кроки, щоб водій якось задумувався над тим, що він порушує правила дорожнього руху. Безумовно, порушення правил дорожнього руху призводить до дорожньо-транспортних пригод. Чим важче для гаманця водія відповідальність за порушення правил дорожнього руху, тим більше водій буде думати, чи треба скоювати правопорушення. Безпека дорожнього руху - це не лише підняття штрафів чи введення кримінальної відповідальності за нетверезе водіння. Безпека дорожнього руху - це величезний комплекс узгоджених між собою дій. Зараз держава робить якісь точкові зміни, намагаючись щось змінити. Інколи буває таке, що ці точкові зміни можуть між собою не узгоджуватися. Це повинна бути комплексна державна політика. Потрібно аналізувати причини, чому в Україні така велика кількість правопорушень.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дешеве розмитнення та низькі штрафи за євробляхи - Рада підтримала законопроєкти

Чи раніше покращувалася ситуація на дорогах після підвищення штрафів для водіїв?

Раніше за керування автомобілем у стані сп'яніння на водія чекав штраф 3400 гривень або позбавлення права керувати транспортними засобами. 5 років тому внесли зміни щодо відповідальності у стані алкогольного сп'яніння і ввели мінімальний штраф 10200 гривень з позбавлення водійських прав на рік. Тобто на водія вже чекав і штраф, і позбавлення водійських прав. За статистикою, кількість таких правопорушень абсолютно не змінилася, тобто розмір штрафу і позбавлення водійських прав ніяк на це не вплинуло. Відповідно до нового закону, мінімальний штраф за таке порушення становитиме 17 тисяч гривень. Ми повинні розуміти, що саме підняття штрафів не впливає на водіїв і потрібно створювати якісь інші механізми.

Відверто кажучи, цей закон здебільшого спрямований на посилення відповідальності за нетверезе водіння. Зараз п'яний водій - це не перша причина виникнення ДТП. Українські водії мають проблеми з маневруванням, а також перевищують швидкість. Саме ці причини впливають на аварійність і смертність на дорогах.

Чи збільшиться після прийняття такого закону кількість оскаржень щодо високих штрафів у судах?

Безумовно, штрафи оскаржуватимуть. Наприклад, штраф у розмірі 3400 гривень - це далеко не маленький штраф. Я не виключаю, що дійсно зросте кількість оскаржень до суду. Треба звертати увагу, як це все оформлятимуть, які будуть підстави для того, щоб оскаржувати такі штрафи.

Поза увагою поліції лишаються штрафи за розмови по телефону або за відсутність дитячих автокрісел. Чи й надалі ігноруватимуть ці порушення?

Відповідальність за такі правопорушення передбачена - це штраф на суму 510 грн. Торік активно обговорювали це питання. Тоді ввели обов'язок водія перевозити дітей в автомобільних кріслах і плюс підняли штрафи. Але існує проблема, оскільки просто так зупинити автомобіль патрульні не мають права. Спочатку потрібно зупинити автомобіль, а лише тоді патрульний зможе побачити, що в салоні перебуває дитина, яку треба перевозити у спеціальному автокріслі. Лише тоді водія можуть притягнути до відповідальності. Просто так зупинити автомобіль не можна, потрібна якась конкретна причина.

В Україні впродовж 2020 року сталися понад 168 тис. 107 дорожньо-транспортних пригод, у яких загинула 3 тис. 541 особа і 31 тис. 974 особи дістали травм. Головними причинами ДТП із загиблими або травмованими за 2020 рік були: перевищення безпечної та встановленої швидкості руху; порушення правил маневрування; порушення правил проїзду перехресть; порушення правил проїзду пішохідних переходів; недотримання дистанції. Торік сталася 7 тис. 641 ДТП із загиблими або травмованими пішоходами. Унаслідок ДТП загинули 1 тис. 198 осіб і травмувалися 6 тис. 959 осіб.

Також в Україні сталися 4432 ДТП за участю дітей, у яких 168 дітей загинули, а 3 тис. 957 - травмувалися.

Окрім цього, за 2020 рік в Україні сталося 1768 ДТП із загиблими або травмованими велосипедистами. Унаслідок ДТП загинули 235 осіб і 1610 - травмувалися.

Зараз ви читаєте новину «Водії частіше оскаржуватимуть штрафи - юрист назвав наслідки нового закону». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути