вівторок, 02 квітня 2019 15:03

Від парасольок до машин - історія Peugeot
10

Peugeot Type 1
Фото: avtopogliad.com.ua
Peugeot Type 36
Електромобіль Peugeot
Peugeot 404
Peugeot 205

Цього дня 1896 року французький підприємець Арман Пежо створив свою власну компанію з виробництва автомобілів. Назвав її Sociеtе Anonyme des Automobiles Peugeot.

Її засновник не був новачком у бізнесі. До цього, з 1810 року, його сім'я володіла підприємством з виробництва пилок, кавомолок, підставок для корсетів, арматури для парасольок. На продукції викарбовували зображення лева — як свою емблему.

Під час здобуття освіти Арман захопився механічними транспортними засобами і 1885 року почав випускати велосипеди. Потім став розвивати ідею створення машини. Результат цього — різноманітні розробки самохідних екіпажів. Першою моделлю стала автівка із паровим двигуном. Вона була громіздкою і її треба було довго прогрівати. Після знайомства із німецьким інженером і підприємцем Готлібом Даймлером Арман Пежо починає працювати над випуском бензинових машин. Двигуни купує в Німеччині. Високі темпи виробництва ставить на потік — 1892 року виробляє 20 машин, 1894 — 40, 1895 — 72. Стає першим, хто встановлює гумові шини на бензинові авто.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Найбільший із Citroen - 5 особливостей нового кросовера C5 Aircross

Проте у сім'ї захоплення Армана не поділяють. Вважають його безперспективним. Тоді Арман вирішує вивести свою частку із сімейного бізнесу й організувати окреме підприємство Sociеtе Anonyme des Automobiles Peugeot. Одразу починає випуск своїх двигунів, виробництво й продажі машин зростають ще більше — 1898 року до 156 одиниць, 1899 року — до 300.

Сім'я володіла підприємством з виробництва пилок, кавомолок, підставок для корсетів

На Паризькому салоні в 1901 році Пежо представив невеликий одноциліндровий двигун об'ємом 652 см³ і потужністю 5 к. с. 1903 року бізнесмен додав у ряд своєї продукції мотоцикл. А у 1903 році вже виробляв половину автомобілів Франції.

Найбільш знаковою і революційною моделлю у перші 5 років роботи компанії став Peugeot Type 36 1901 року. Вона вже не була схожою на карету чи візок для коней. Мала на той час інноваційний дизайн і компонування, що згодом стало традиційним. У машини був капот із розміщеним під ним двигуном. Повертати автомобілем можна було круглим кермом, що також ще не було традиційним для машин того часу.

Автор: avtopogliad.com.ua
  Peugeot Type 36
Peugeot Type 36

Під час Другої світової війни компанія Peugeot створила електромобіль Peugeot VLV. Таке рішення було викликане дефіцитом пального під час німецької окупації. Електромобілі надійшли в продаж 1942 року. Їх оснащували 4 акумуляторами, заряду яких вистачало на 80 км. А максимальна швидкість машини була 34 км/год. Всього продали 377 таких машин.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Спортивний характер й французький дизайн - презентували новий Peugeot 508

1958 року Peugeot почали продавати у США. Франзуци почали експансію американського ринку із моделі 404 із 1,6-літровим двигуном. Вона була достатньо успішною за океаном.

Із 1960-х виробник активно співпрацює із італійським кузовним ательє Pininfarina. Одним із найвдаліших результатів цієї співпраці стала модель 504 Coupe.

Автор: avtopogliad.com.ua
  Електромобіль Peugeot
Електромобіль Peugeot

У 1974 році Пежо купив 30% акцій Citro"n, а в 1975 році повністю став власником . Citro"n потрапив у фінансові неприємності через те, що розробляв занадто багато радикально нових моделей.

Надзвичайно вдалим для компанії виявився 1983 рік. Тоді на ринок вийшов передньопривідний хетчбек Peugeot 205. Вона стала однією із наймасовіших у світі завдяки надійній конструкції й оптимальній ціні. Продали 5 млн екземплярів, що склало рекорд Peugeot. Трохи згодом з'явилася його спортивна версія 205 GTI із потужним двигуном і зміцненою ходовю частиною. Він став кращим хот-хетчбеком Європи.

Автор: avtopogliad.com.ua
  Peugeot 5008
Peugeot 5008

На початку 1990-х компанія ставить у серійне виробництво найменшу свою модель Peugeot 106. На її базі знову повертається до розробки й виробництва електромобілів. Після цього активно ведуть розробки за цим напрямом.

Хетчбек Peugeot 206, який виробляли з 1998 року, за успішністю обходить 205-й. Таких продали понад 5 млн одиниць. Виробляли понад 7 кузовних модифікацій — для найрізноманітніших смаків.

Найгучнішою прем'єрою марки у 2000-х стала 5008-ма модель. Це міський кросовер, який став дуже популярним на європейському й китайському ринкам. Тисячі машин купували за передзамовленнями. Виявилося вдалим рішення у поєднанні практичності кросовера й універсала.

Минулого тижня відбулася перша офіційна презентація в Україні нового французького фастбека Peugeot 508. Новий автомобіль має кардинально іншу стилістику дизайну, порівняно із попередньою генерацією. Він став коротшим на 8 см, а його база зменшилася на 2,5 см.

Зараз ви читаєте новину «Від парасольок до машин - історія Peugeot». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути