середа, 16 серпня 2017 13:46

В Україні - найстаріший автопарк у Європі. Ціни на авто не дозволяють позбутися "совкового брухту" - автоексперт

В Україні - найстаріший автопарк у Європі. Ціни на авто не дозволяють позбутися "совкового брухту" - автоексперт
В Україні більше мільйона авто "на бляхаха" - експерт Фото: Волинські Новини

Власники авто на іноземних номерах все частіше з'являються в аварійних зведеннях. Кожне третє ДТП зараз відбувається за участю машини з іноземною пропискою. Те, що ці авто не зареєстровані в Україні, заважає правоохоронцям встановити, кому вони належать.

За даними Державної фіскальної служби, з 1 січня 2015 року по 30 червня 2017-го в режимі "транзит" до України ввезли 313,3 тис. авто з іноземною реєстрацією, з яких майже 112 тис. – 2017 року. Тимчасово ввезених автомобілів з іноземною реєстрацією для особистого користування за цей самий період зафіксували 1,4 млн, з них майже 381 тис. – 2017 року. Зараз в Україні 27,6 тис. автомобілів, ввезених у режимі "транзиту", та 24,6 тис. авто, тимчасово ввезених громадянами для особистого користування, терміни ввезення яких закінчилися. Та неофіційні дані кажуть, що таких авто в сотні разів більше.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кожні 3 хвилини в Україні стається аварія

"Ситуацію з авто на іноземній реєстрації не вирішити за один день. Причина - законопроекти, які приймали в Україні, починаючи з 1990-х і які суперечать один одному. Варто полегшити людям реєстрацію цих авто, скасувавши держмито, акцизний збір та ПДВ", - розповів Gazeta.ua правозахисник Володимир Караваєв.

Члени об'єднання "АвтоЄвроСила" кажуть, що готові платити податки за ці автомобілі, але якщо вони будуть у розумних межах.

"Я вважаю, що ці податки треба взагалі скасувати. А разом з ними мито і акциз. Не можна вимагати від людей платити за розмитнення суму, рівну вартості авто. В Україні один з найстаріших автопарків з усіх європейських країн. Якщо ми рухаємося у Євросоюз, то дайте нам можливість купувати авто так само, як у Європі. Українець, який купує авто за кордоном, як тільки заїжджає на територію України, їде на заправку і купує пальне. Уже з цієї миті держава отримує прибуток від цього авто. Ти купив авто, поставив його тут на тимчасову реєстрацію, їздиш, заправляєш, з цього держава отримує податок - усі задоволені. За таких умов наші громадяни зможуть їздити на безпечних авто, а не на "совкових" розвалюхах, у яких навіть немає подушок безпеки", - каже Володимир Караваєв.

Існує норма закону, згідно з якою після закінчення 10 днів перебування на території України машину потрібно поставити на тимчасову реєстрацію, отримавши українські номерні знаки, каже експерт.

"Виходить, що поліція може відправити будь-яке авто з номерними знаками LT або PL на штрафмайданчик, якщо воно перебуває на території України більше 10 днів. Але цього ніхто не робить, відволікаючи увагу примарними законопроектами. Та є інша сторона медалі. Згідно із законом, ми не можемо ставити на українську реєстрацію машини, випущені раніше 2010 року. Це абсолютно нелогічно для наших громадян, адже саме за такими авто вони і "полюють". У Європі від них позбавляються, а для наших громадян такі автомобілі - за щастя", - говорить Володимир Караваєв.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Двері-крила, "невидимки" та двері-сидіння: топ-12 найбожевільніших ідей автовиробників

Україні потрібно брати приклад з європейських країн, які були в аналогічних ситуаціях, вважає експерт.

"Те, що зараз відбувається в Україні - подібне до ситуації в Польщі початку 1990-х. У цей період там була колосальна кількість авто, виготовлених на території СРСР. ВАЗи, "Запорожці", "Волги", "Москвичі" становили 30 відсотків польського автопарку. Усі ці "Волги" і "Жигулі", які не мають подушок безпеки, дуже небезпечні. У випадку ДТП вижити в них - нереально. Щоб позбутися цього совкового брухту, у Польщі створили спеціальну програму. У її межах громадяни Польщі могли відмовитися від цих авто і купити авто, до прикладу, в Німеччині. Вони створили нульову ставку на купівлю і дотаційну програму. Так допомогли людям купувати авто, які приганяли з-за кордону", - розповідає експерт.

З моменту прийняття закону про тимчасовий ввіз іноземних авто на території України автовласники намагаються різними способами обійти цю норму і завозити придбані за кордоном авто без розмитнення. З роками виробили дві найпоширеніші схеми. Перша полягає в тому, що іноземець завозить автомобіль в Україну. Тоді пише довіреність про передачу права користування українцеві. Таким чином українець спокійно рік їздить на цьому авто в Україні, а тоді знову знаходить іноземця, який здійснить для нього "перезаїзд" машини. Друга схема – транзит. Популярна на заході нашої держави через близькість до кордону. Автомобіль на територію нашої країни завозить українець. При цьому кожні 5 або 10 днів він повинен перетинати кордон знову.

Зараз ви читаєте новину «В Україні - найстаріший автопарк у Європі. Ціни на авто не дозволяють позбутися "совкового брухту" - автоексперт». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути