середа, 22 липня 2020 10:12

Уряд хоче по-новому розмитнювати вживані авто: подробиці

Уряд хоче по-новому розмитнювати вживані авто: подробиці
Акциз на нові та вживані автомобілі хочуть скасувати. Фото: pixabay.com

Акциз на нові та вживані автомобілі хочуть скасувати, а планку екологічного стандарту знизити до Євро-2. Це означає, що в Україні можна буде ввозити машини від 1995 року випуску. Відповідні ініціативи містяться в пакеті законопроєктів №3704, 3705 та 3706. Разом зі зниженням акцизу парламентарії пропонують повернути обов'язковий техогляд.

Акциз розраховується за формулою: ставка = ставка базова × коефіцієнт двигуна × вік двигуна. Базова ставка – податок в євро за одну машину. Якщо в автомобіля двигун об'ємом до 3000 куб. см, ставка буде 50 євро. Більше – 100 євро. Дизельні машини обійдуться дорожче. Ставка для авто з двигуном об'ємом до 3500 куб. см – 75 євро, більше – 150 євро. Коефіцієнт двигуна – об'єм циліндрів, розділений на 1000. Якщо обсяг 2000 куб. см, то коефіцієнт – 2. Коефіцієнт віку – число років з року, наступного після року виробництва транспорту. Для нових автомобілів ставка – 1. Для машин старіших, відповідно, 2 і більше. Для всіх машин старіше 15 років коефіцієнт дорівнює 15.

Наприклад, 15-річний Mercedes-Benz C-Class W203 у Польщі коштує 4600 євро. Об'єм двигуна – 1796 куб. см, паливо – бензин. Ввізне мито на нього становитиме: 4600 × 5% = 230 євро. Акциз: 50 × 1,796 × 15 = 1374 євро. ПДВ – 1240 євро. У підсумку розмитнення з усіма зборами та податками обходиться в 2844 євро – це понад половину вартості машини. Якщо прибрати акциз, то вартість розмитнення впаде до 1196 євро. Пояснюють журналісти видання "Сьогодні".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Поліції хочуть дозволити зупиняти авто без причини

Спочатку акцизний збір пропонують прибрати для власників "євроблях", ввезених до 1 травня 2020 року. Якщо авто перебуває в країні з порушенням митного законодавства, власник зможе не платити штрафу, а оплатити добровільний внесок 8500 грн в бюджет і розмитнити машину без акцизного збору. При цьому дозволяється ввезення авто, які відповідають як мінімум екологічному стандарту Євро-2. Але після української реєстрації "євробляха" має пройти обов'язковий техогляд протягом трьох місяців. Потім ТО потрібно проходити що два роки.

На 1 травня на території України перебувало 750 тис. авто в режимі тимчасового ввезення або транзиту. Більшість із них – 500 тис. автомобілів – перебували з порушенням закону. Зі скасуванням акцизу доходи в бюджет зростуть на більш як 17 млрд грн, прогнозують автори законопроєкту.

З 1 січня 2021 року акциз планують скасувати на ввезення всього транспорту. Техобслуговування стане обов'язковим, якщо авто вироблено до 2005 року (не відповідає екостандарту Євро-4).

Скасування акцизу – рішення, за яке боролися автоорганізації, каже Михайло Катрук, співзасновник ГО "Доступне авто". Але відсутність інфраструктури техобслуговування стане проблемою, прогнозує експерт.

"Ми можемо повернутися в часи, коли в реальності ТО проходили одиниці, а решта платили і виїжджали на дорогу. Повертати стару систему не можна, треба вивчити успішний досвід, наприклад Польщі. Питання обов'язкового техобслуговування вимагає не одного закону, який робить його обов'язковим, а комплексних заходів, яких я не бачу в проєктах", – говорить Катрук.

Законопроєкти №3704, 3705 та 3706 не тільки скасовують акцизи. Якщо їх ухвалять, то транспортний податок перестане бути збором на елітні автомобілі. Зараз цим податком обкладають нові авто вартістю понад 1,8 млн грн (375 мін. зарплат), або 57,5 тис. євро. Розмір податку – 25 тис. грн на рік протягом п'яти років від року виробництва авто.

Законопроєкти передбачають зниження цієї планки. Крім легкових автомобілів, транспортним податком хочуть обкладати мотоцикли, судна та човни вартістю від 944 тис. грн (200 мін. зарплат), або 30,6 тис. євро. Сам податок становитиме 28,3 тис. грн (шість мін. зарплат) і стягуватиметься протягом восьми років. Водночас не будуть обкладатися машини швидкої допомоги й авто на балансі держави або місцевих органів влади.

Зараз у разі розмитнення автомобіля треба заплатити три основні збори в бюджет: ввізне мито (10% від вартості автомобіля, а для машини з ЄС – 5-7,3%), акциз і ПДВ (20% від вартості автомобіля з акцизним збором і ввізним митом).

Зараз ви читаєте новину «Уряд хоче по-новому розмитнювати вживані авто: подробиці». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути