Союз споживачів України із залученням міжнародних компаній провів дослідження якості палива на семи АЗС в Києві та Київській області. Результати презентували на прес-конференції в УНІАН 24 травня.
Учасниками дослідження стали мережі ОККО, БРСМ, SOCAR, MOTTO, Авантаж 7, WOG, SUNOIL. Зразки дизельного палива і бензину марки "А-95" брали фахівці компанії SGS . Аналіз проводив український підрозділ Bureau Veritas, член Міжнародної федерації незалежних інспекційних агентств (IFIA) - лабораторія "Інспекторат Україна". Ініціатором дослідження став Союз споживачів України.
Негативні результати з точки зору якості отримало паливо мереж MOTTO і SUNOIL. Зокрема, вміст сірки в бензині цих АЗС перевищує норму в 2 рази і на 20% відповідно. Цей же показник за дизпаливо перевищено в 30 і 15 разів відповідно. Вміст кисню (при нормі до 2,7%) в бензині Мотта склало 12,7%, в SUNOIL - 6,24%. Нижче норми октанове число - 92 у Мотта і 93,9 у SUNOIL замість необхідних 95. Крім того, в паливі цих мереж виявлено підвищений вміст токсичного метанолу: при нормі до 3% в Мотта - 16,5%, SUNOIL - 3,6%.
"У мережі Мотто також були проблеми з документами. Ми, на жаль, знайшли тільки паспорт виробника. Як надалі з'ясувалося, цей паспорт не відповідав показникам, які були отримані з лабораторного дослідження ", - повідомив виконавчий директор Міжнародної академії стандартизації Олег Цільвік. Обов'язкового паспорта лабораторії не виявилося в мережах Авантаж 7 і SUNOIL. На SUNOIL також виявили факт реалізації нафтопродуктів без видачі фіскального чека.
Найгірші результати в співвідношенні "ціна-якість" отримали представники преміум-сегменту. ОККО, SOCAR і WOG продають бензин за найвищою на ринку ціною - 30,22 грн. Найнижча ціна у "Авантаж 7" - 27,95 грн. При цьому ОККО і WOG, як і "Авантаж 7", купували паливо в один і той же час у одного постачальника - Мозирського нафтопереробного заводу.
"У незвичайний для ринкових умов спосіб три оператора тримають одну ціну, а у їх конкурента з аналогічним продуктом ціна істотно відрізняється. Схожа ситуація з дизелем. Три постачальника реалізують продукцію Мозирського НПЗ і знову ціна відрізняється на 2 гривні ", - сказав Олег Цільвік. Він допустив, що така аномальна цінова політика може бути свідченням того, що преміум-мережі формують ціни не в ринковий спосіб.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні падає попит на нові легкові автомобілі
У квітні українці найчастіше купували автомобілі марки Renault. Лідерами продажів також стали Toyota, Volkswagen, Hyundai та Suzuki, повідомляє Укравтопром.
Коментарі