пʼятниця, 21 лютого 2020 17:49

"Україна перетворилася на кладовище старих електромобілів" - експерт про ринок електрокарів

"Україна перетворилася на кладовище старих електромобілів" - експерт про ринок електрокарів
Україна стимулює імпорт вживаних електрокарів від яких відмовилися у Європі чи Америці Фото: Reuters

2019-го українці зареєстрували 7542 електромобілів. Серед них 7012 легкових і 530 комерційних. Загалом торік ринок легкових електромобілів виріс майже на третину.

92% куплених легкових машин - з пробігом, серед комерційних така частка склала 96%. Середній вік електрокарів, яких реєстрували у 2019-му, чотири роки.

В Україні проводять неправильну політику стосовно електромобілів, - говорить директор компанії "Авто-Консалтинг" Олег Омельницький. - Зараз ми знаходимось у ситуації, коли стимулюємо імпорт досить таки вживаних машин на електричній тязі від яких відмовилися у Європі чи Америці. Таким чином, наша країна перетворюється на кладовище старих електрокарів з невеликим пробігом на одній зарядці, які вже мають проблеми із батареями. За рахунок нашого недолугого та недалекоглядного законодавства, яке немає жодної чіткої стратегії, ми допомогли сусіднім країнам утилізувати старі батареї.

Що надалі очікує ринком електромобілів в Україні?

Ринок електрокарів зростає у всьому світі і наша держава не виняток. Однак зараз вони займають лише один відсоток від всіх українських машин. І в найближчий період ця цифра не зміниться. За останні роки і справді відбувається їх суттєвий ріст. Так у 2019 ринок електрокарів збільшився на 73%, проте у кількісному значенні - це зовсім небагато. Наразі український парк електромобілів становить менше 18 тисяч машин.

Відміна всіх податків для легкових електрокарів вплинула на їх ринок?

До якоїсь революції це не призвело. В деяких європейських країнах, наприклад, у Німеччині, за купівлю електромобілів уряд навіть платив їх власникам певну премію. Та навіть це не допомогло стимулювати їхній ринок настільки, як того хотіли в державі. Цьому є дві основні причини. По-перше, електрокари значно дорожчі за дизельні машини. По-друге, ще немає настільки сильно розгалуженої мережі електрозарядних станцій. До речі, електричні вантажівки, дизельні відповідники яких забруднюють повітря різними шкідливими викидами значно сильніше, ніж звичайні автівки, пільги чомусь не отримали. Хоч вони більш екологічні.

Чому відомі фірми-виробники, як Tesla чи Nissan не виходять на український ринок?

Основною причиною є малий український ринок. Наразі їм значно вигідніше будувати свої заводи в сусідніх країнах, чим і зайнялися Tesla, яка вже приступила до зведення своєї фабрики в Берліні. До порівняння, число продажів авто на електротязі в Європі за перші шість місяців минулого року зросла всього на 34%, однак за кількісними показниками - це понад чверть мільнойна машин - 259 тисяч штук.

Чи існують ще якісь причини?

Європейські країни мають чітку незмінну стратегію, за який період вони відмовлятимуться від дизельних транспортних засобів і переходитимуть на екологічно чисті. Автовиробники ці плани бачать і обирають той, який їм найвигідніший. На жаль, Україні багато що не вистачає, наприклад, інфраструктури, щоб ці компанії приходили й до нас.

Чи достатньо в Україні зарядних станцій?

Потрібно розуміти що це за станції. Наприклад, компанія Renault перед тим, як почати офіційні продажі своїх авто проводила їх аудит. І показники були невтішними. З 200 протестованих зарядок близько 90 відсотків не відповідали стандартам, які діють в цій автокомпанії. Крім цього, є різні типи станцій. Бувають звичайні розетки на 220 Вольт, однак деяким машинам потрібні виключно швидкісні зарядки на 50 Кіловат. В іншому випадку такі електромобілі заряджатимуться понад добу.

Чи вигідно українцям купляти електромобілі?

Наразі на такі машини немає ні мита, ні акцизного збору і навіть податку на додану вартість. Таким чином, розмитнювати бензиновий чи дизельний автомобіль зрозуміло що не вигідніше. Проте початкова вартість електромобіля - більша. Тому, якщо порівнювати електромобіль і авто з двигуном одного класу, то останній виходить значно дешевшим.

У 2019-му в Україні поставили на облік майже 88,5 тис. нових легкових машин.

Зараз ви читаєте новину «"Україна перетворилася на кладовище старих електромобілів" - експерт про ринок електрокарів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути