Два роки тому в Україні почали продавати електромобілі. Першою реалізацію електричних машин почала фірма "Біо автомотів", що має автосалон на столичному Московському проспекті неподалік метро "Петрівка". Продає там чотири моделі гонконгського автовиробника "BIO Automotive Co.".
Найдешевшу модель "Єву-2" пропонують у двох комплектаціях - зі свинцевими та гелієвими акумуляторами. З останніми електромобіль на 8 тис. грн дорожчий, коштує 132 620 грн. Ми беремо на тест-драйв "Єву" зі свинцевими акумуляторами, вона коштує 124 560 грн.
Знайомство
3-дверний електромобіль трохи нагадує японську малолітражку Suzuki Swift , але має коротшу базу. "Єва-2" удвічі менша за "Деу Матіз", розрахована на двох дорослих пасажирів та дитину. У машини масивний бампер із двома круглими протитуманниками, його ребра жорсткості плавно переходять у короткий капот. На лобовому склі - один двірник. Дзеркала та дверні ручки пофарбовані у колір кузова. Всі моделі комплектуються легкосплавними дисками.
"Кузов електромобіля зроблений зі спеціального пластику. Це практичне рішення - такий матеріал міцний і легкий. При ушкодженні його можна склеїти, - розповідає продавець Олег Гайдамака. - Якщо пошкодження буде надто сильним, можемо замінити деталь повністю".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кожен третій електромобіль їздитиме Україною через 20 років - експерт
Акумулятори у "Єви-2" знаходяться під багажним відсіком і під капотом. Усього їх 6. У моторному відсіку встановлений і 5-кіловатний 3-фазний електродвигун. Там же знаходиться перетворювач напруги, система контролю над зарядкою акумуляторів і контролер.
"Заряджати електромобіль можна від побутової розетки 220 Вольт. Повна зарядка займе 6-8 годин. Його запасу вистачить на пробіг 100-120 км, залежно від стилю водіння та місцевості".
Ресурс акумуляторів - 3-5 років. Після цього їх змінюють на нові, що обійдеться у 6-7 тис. грн.
Оглядаємо салон і багажник
На місці водія і переднього пасажира просторо. Позаду великий багажник із рівною підлогою. Торпедо із твердого сірого пластика, нагадує панель "Опеля Астри" 90-х років випуску. На панелі приладів електромобіля - спідометр, тахометр, вольтметр і амперметр. Одометр рідкокристалічний.
Дверці машини зачиняються трохи краще, ніж у "Жигулях", але гірше, ніж у нових китайських машинах. На обох дверях є кнопки електросклопідйомників.
Регулювання висоти керма немає, підкермові перемикачі не перевантажені різноманітними важелями. Сидіння регулюється ускладнено.
На важелі між сидіннями замість схеми перемикання передач - дві стрілки: вперед і назад.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Електромобіль Lola B установив новий рекорд швидкості для електрокарів
"У цій моделі немає передач. Центральне положення важеля - це паркінг, подібно до автомата. Переводите важіль вперед - машина рухатиметься вперед, назад - їхатиме назад", - говорить Олег.
Рушаємо
Повертаю двічі ключ у замку запалювання, автомобіль не заводиться, намагаюся повернути ключ втретє.
"Не крутіть, машина вже працює. Просто електродвигун майже безшумний. До цього треба звикнути".
Звуку двигуна дійсно не чутно. Про роботу силового агрегату нагадує лише індикатор на панелі приладів.
Злегка тисну на педаль газу - і машина починає різко рухатись вперед. Цей процес нагадує їзду на електромобілях у лунопарках.
Виїжджаю зі стоянки. Хоча кермо без гідропідсилювача, його обертати легше, ніж у "лади".
Простір ззаду добре видно у бічні дзеркала, а показники приладів легко зчитуються. Підвіска "Єви" жорсткіша, ніж у "Деу Матіз", проте не така жорстка як у "Хюндай Туксона". Наїзди на люки та дрібні вибоїни відчуваються у салоні.
Перед виїздом на Московський проспект випробовую гальма - розганяюся до 50 км/год і гальмую. Для повної зупинки автомобіля потрібно сильно тиснути на педаль. Але гальмівний шлях невеликий. Встигаю зупинитися за 10-15 метрів перед пішоходом.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Електрична "Славута" розганяється до 110 км/год
"На електромобілях треба бути обережним на переходах, бо люди не чують звуку транспортного засобу, тому можуть його не помітити", - каже продавець.
Як тільки пішохід проходить, втоплюю акселератор у підлогу - за 8-9 секунд стрілка спідометра на 60 км/год. Уже трохи чутно двигун. Хоча виникає враження, що рухаємося накатом із гори.
Проїхавши Московський міст, піднімаємося по розв'язці. Під гору "Єва" розганяється не надто інтенсивно, проте її швидкість не падає менше 50 км/год.
По дорозі до метро "Петрівка" майже всі їдуть 80-90 км/год. Громадський транспорт та деякі автомобілі, що їдуть повільніше 55 км/год, намагаюся обігнати. За рахунок короткої бази електромобіль швидко закінчує маневри.
Ближче до автосалону розвертаюся "Євою" на двосмуговій дорозі - її радіус розвороту менше 3 метрів (у "Деу Матіз" - 4,5 м).
"Техобслуговування електромобіля дешевше за бензинове авто, - каже Олег. - Не треба міняти фільтри, мастила. Та й щоденне використання майже безкоштовне - 100 кілометрів шляху обходяться всього у 2 гривні. Щоб проїхати цю відстань бензиновим легковиком, доведеться витратити 80-100 гривень".
Затрати на сервіс "Єви" складуть 500 грн на півтора-два роки. ТО бензинової малолітражки увосьмеро дорожче - 1800-2000 грн. Проте акумулятори доведеться міняти вже через 3-4 роки за умови щоденної їзди.
Переваги
- Пластиковий кузов не "боїться" корозії
- Суттєва економія - 2 грн на 100 км
- Ідеальний міський автомобіль
- Є третє місце для дитини
- Швидко розганяється
- Малий радіус розвороту
- Не потрібно перемикати передачі
- Безшумний двигун.
Недоліки
- Не надто якісні оздоблювальні матеріали
- Важко зачиняються двері
- Немає вакуумного підсилювача гальм
- Висока ціна
- Жорстка підвіска
- Невеликий запас ходу
Коментарі
1