В "Основних висновках Міністерства економічного розвитку і торгівлі" зазначено про необхідність запровадити на три роки спеціальне мито на ввезення автомобілів незалежно від країни походження та експорту.
Про це в публікації "Мито з великої дороги" повідомляє видання "Комерсант-Україна", що має текст документа.
На додаток до чинного 10-процентного мита запропоновано стягувати 6,46% митної вартості з автомобілів з об'ємом двигуна понад 1 л, але не більше 1,5 л, і 15,1% з транспортних засобів з об'ємом двигуна понад 1,5 л, але не більше 2,2 л. Фактично в цей діапазон обсягів двигуна потрапляють до 80% всіх автомобілів в Україні.
Висновки Мінекономрозвитку були надані в рамках спеціального розслідування Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ), яке почалося з ініціативи асоціації автовиробників "Укравтопром" 30 червня 2011 року. Остаточне рішення МКМТ повинна винести в середині травня, а чинності воно набуде після опублікування.
У висновках Мінекономрозвитку йдеться, що в 2010 році частка обсягу імпорту автомобілів в співвідношенні з виробництвом вітчизняних автомобілів збільшилася на 37,9% в порівнянні з 2008 роком. За перше ж півріччя 2011 року ще на 28% в порівнянні з 2010 роком. При цьому основні країни-постачальники автомобілів в 2010 році збільшили поставки: Японія на 15%, Туреччина -17%, Румунія - 33%, Корея - 79%, Німеччина - 197%. У Мінекономрозвитку зазначили, що українські автомобілі з об'ємом двигуна 1-2,2 л мають дуже схожі з імпортними характеристики. Проте в 2010 році вартість автомобіля вітчизняного виробництва на внутрішньому ринку знизилася на 7,35%, а ціни на деякі імпортні моделі були ще нижчими, як у випадку з продукцією "Єврокару" (ТМ Skoda). У міністерстві вважають, що імпорт завдав істотної шкоди виробникам. Так в 2010 році в порівнянні з 2008 роком обсяг виробництва вітчизняних підприємств знизився на 78,9%, продажу - на 86,35, прибуток від операційної діяльності - на 89,9%, кількість працівників на вітчизняних підприємствах скоротилася на 51,3%.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Іномарки подорожчають на 18% або взагалі не продаватимуться в Україні - експерт
Особливе занепокоєння у відомстві викликав імпорт з Росії. У зверненні Мінекономрозвитку до торгового представництва РФ в Україні йдеться про пропозицію провести 19 квітня консультації з російськими представниками з метою обговореннями висновків міністерства. Згідно з даними Державної служби статистики, за підсумками минулого року в Україну було ввезено більше 39 тис. автомобілів, вироблених в Росії, на суму понад $310 млн.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Євро подешевшав на 4 копійки, курс долара на міжбанку майже не змінився
Українські виробники вважають, що введення спецмита дозволить захистити внутрішній ринок і дасть можливість їм активно розвиватися. На думку голови наглядової ради заводу "Єврокар" Олега Боярина, ці заходи стануть поштовхом для приходу в Україну іноземних інвесторів з метою будівництва нових автозаводів.
Імпортери вважають, що мита не виправдають очікування виробників. Підвищення мит не призведе до зростання виробництва українських автозаводів, а лише поверне в країну практику "прикручування коліс", великовузлове складання, імпортних автомобілів.
Коментарі
33