четвер, 07 лютого 2013 09:18

Ринок нових авто в Україні не досягне докризового рівня ще 10-15 років

Ринок нових авто в Україні не досягне докризового рівня ще 10-15 років
Фото: tsn.ua

Обсяг автомобільного ринку України (нові легкові та комерційні автомобілі) у 232 тис. од. (у 2012 році) на сьогодні є адекватним стану економіки в цілому і може показати суттєву динаміку (як позитивну, так і негативну) тільки за істотної зміни умов на ньому.

Так вважають експерти галузі.

"Сьогодні ми маємо справедливий обсяг ринку, отже, він не буде падати або зростати до появи якихось "драйверів". Автомобіль - не предмет першої необхідності, і якщо, дай Бог, ВВП буде рости на 2-3,5% на рік , то так само буде поводитися авторинок. Тож у поточному році ми не чекаємо його обсягу понад 232 тисяч одиниць, а для себе навіть закладаємо невелике скорочення - до 225 тисяч одиниць", - сказав віце-президент "ВіДі Груп" Артем Ткаченко під час "круглого столу", присвяченого проблемам стимулювання автопродажів.

При цьому він підкреслив, що такого обсягу ринку, яким він був у передкризовий 2008 рік (більше 660 тис. од.), "в Україні не буде ще років 10-15".

"Водночас у Росії авторинок уже зміг повернутися до докризового рівня, тому що ефективною виявилася російська політика щодо його стимулювання (у тому числі виплачувана премія при заміні старого авто на нове). Україна ж досі не має жодної політики в цьому відношенні", - сказав Ткаченко.

Водночас, на думку генерального директора Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олега Назаренка, при введенні нового податку, яким може стати утилізаційний збір, а також спецмита на ввезення авто, ринок може скоротитися і на 50-60%.

"Якщо введуть нові податки, то при незмінній фінансовій місткості ринку (близько $5 млрд) автомобілі можуть подорожчати на 10-20-30% ... У таких умовах хтось може піти з ринку, пожвавиться тіньовий бізнес, який зараз мінімальний, і тоді ринок може впасти на 50-60%", - вважає глава ВААІД.

При цьому експерти підкреслюють, що в таких умовах неминуче буде відбуватися укрупнення автохолдинг.

У той же час, додав Назаренко, навіть при збереженні сьогоднішніх правил на ринку поки немає ніяких передумов для зростання ринку. "Багато в чому прогноз буде залежати від того, наскільки швидко встановиться стабільний курс гривні (не секрет, що сьогодні вона переоцінена), і тоді, дай Бог, щоб ринок зберігся на тому ж рівні, або зріс на 2-3%", - сказав Назаренко.

Присутні на "круглому столі" представники українських комбанків зійшлися на думці, що в поточному році частка кредитних продажів збережеться на рівні 2012 року, тобто близько 20%, але вірогідне зростання частки лізингу (для юридичних осіб) до 6-6,5% в порівнянні з 5% в 2012 році.

При цьому керівник напрямку автокредитування АстраБанка Віталій Жихарцев відзначив появу деяких передумов для зниження ставок за кредитами. "Якщо минулого року для утримання гривні в кінці року банки змушені були піднімати ставки за депозитами (і, отже, кредитні), то зараз люди бачать, що після виборів нічого екстраординарного не відбулося, паніки немає, тобто намітилася певна "відлига", і ставки за кредитами можуть знизитися на 1-2%", - сказав він, додавши, що вже перший квартал буде мати позитивну динаміку кредитування.

Начальник відділу альтернативних каналів продажів ПАТ "Банк Кіпру" Володимир Радько вважає, що банкам цікаве кредитування покупок старих автомобілів, місткість ринку яких вдвічі перевищує ринок нових автомобілів.

"Звичайно, таке кредитування ризикованіше для банків і дорожче, але будемо намагатися розвивати цей напрямок", - зазначив він.

У той же час, на думку Жіхарцева, цей ринок дуже складний своєю непрозорістю, тому було б правильно перевести його в автосалони, і сьогодні деякі дилери вже мають такі авто в салонах.

Зараз ви читаєте новину «Ринок нових авто в Україні не досягне докризового рівня ще 10-15 років». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути