Цього дня шведська компанія Volvo запровадила паски безпеки в серійних автомобілях.
Цей винахід щорічно рятує десятки тисяч людей від загибелі. Виріб забезпечує спасіння пасажирів у 70% критичних аварій.
Вперше винахід використали 1913 року в авіації. Однак до 1930-х років у літаках його так і не застосовували. На початку 1920-х років пасками безпеки почали користуватися автогонщики та через незручність у використання їх так і не стали поширювати на серійних авто.
Лише наприкінці 1950-х інженер з безпеки шведської автомобільної компанії Volvo Нільс Болін, розробив конструкцію триточкового ременя безпеки. Після року тестувань Болін встановив, що саме протягнутий через плече до стегна ремінь найкраще утримує пасажира на сидінні.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На аукціон виставили автомобілі наркобарона
У 1985 році Німецьке патентне відомство зарахувало паски безпеки у числі восьми винаходів, що принесли людству найбільшу користь за останні 100 років.
За результатами Кампанії "За безпечні дороги", лише 15% водіїв користуються пасками безпеки. І лише 1% просить пасажирів позаду пристебнутися. Причиною такою невтішної статистики може бути штраф за не пристебнутий пасок безпеки, який становить 51 гривню.
Застосування паска безпеки зменшує ризик загибелі водія при лобовому зіткненні у 2,3 рази, при бічному ударі - у 1,8 рази, при перекиданні - у 5 разів. Для пасажирів переднього сидіння ефективність від ременя безпеки становить 40-50%, заднього - 25%.
За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, паски безпеки могли б урятувати 50% учасників смертельних ДТП та захистити потерпілих від тяжких травм.
Коментарі