Сьогодні на засідання уряду міністр внутрішніх справ Арсен Авакова презентував законопроект про посилення відповідальність за правопорушення на дорогах. Він передбачає суттєве збільшення штрафів за низку правопорушень, зміни у правила видачі водійських посвідчень та обмеження швидкості до 50 км/год.
"Я ще не бачив ніякого офіційного документа, тому важко щось конкретне сказати. З конкретики: зменшення швидкості до 50 км/год, суттєве підвищення штрафів, введення автоматичної фіксації порушень правил дорожнього року. Про це ми говоримо вже півтора-два роки. Усе решта — порожні балачки. Не думаю, що вони втілять у життя всі пропозиції. Що можуть запровадити максимально швидко — це швидкість 50 км/год.", - каже Gazeta.ua автомобільний юрист Богдан Глядик.
У Кабміні пропонують суттєве збільшення штрафів за перевищення максимально дозволеної швидкості, за залишення місця ДТП, за керування транспортом без права на це, тощо.
"Одним тільки збільшенням штрафів нічого не доб'ються. Треба змінювати систему, механізми контролю. Минулого року в рази збільшили штраф за керування у стані сп'яніння. Зараз він 10 200 гривень. Результату абсолютно ніякого. Ситуація з кількістю порушень не покращилася. Їх стає усе більше", - каже Богдан Глядик.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 3400 грн за перевищення швидкості - Аваков презентував нові штрафи
Потрібно змінювати систему покарань.
"Система штрафів взагалі неправильна. Є ще інші покарання. Виправні роботи, наприклад. Для когось це покарання може бути страшнішим і жорсткішим за грошовий штраф. Штрафи — це не дієво. Скажімо, людина живе на тисячу гривень. Вона не переживає, що з неї 20 тисяч штрафу стягнуть, бо не має таких грошей. Значить, не платитиме їх. Інша справа: мажор, який їздить на останніх марках авто і звик їсти з золотої ложки. А тут йому за порушення ПДР дали замітати вулиці. Думаю, що для нього це буде більшим покарання, ніж штраф", - переконаний автоюрист.
Пропонують також обмежити швидкість руху в населених пунктах з 60 км/год до 50 км/год.
"Що це змінить? Хай хоч до 10 км/год зменшують. Якщо немає фіксації порушень, усе це — пусті балачки. А її чому досі не допускають? Бо розуміють, що будуть оскаржувати у суді. А автофіксація була б дієвою і покращила б ситуацію на дорогах. Раніше висіли камери, які фіксували порушників. Але потім цей механізм визнали неконституційним. Бо в той період фактично без суду і слідства до відповідальності притягували не того, хто скоїв правопорушення, а власника машини. Проблеми виникали, бо не завжди він перебував за кермом. Треба цей та інші механізми доопрацювати", - каже Богдан Глядик.
Уже зараз є кілька законопроектів, які можуть врегулювати механізм автофіксації.
"До них не доходять руки. Є один законопроект, який передбачає велику процедуру: спочатку просять повідомити власника, хто керував автомобілем. Тоді буде відповідальність власника за ненадання такої інформації. Там є багато моментів. Щоб не одразу власнику автомобіля пред'являти обвинувачення, а з'ясовувати, хто саме був за кермом", - каже експерт.
Орієнтуватися потрібно на зарубіжний досвід, переконаний він.
"Ідеальна система — у Німеччині. Там за порушення нараховують бали. Наприклад, ти неправильно припаркувався, тобі записують 1 бал. Проїхав на "червоний" — ще 1 бал. І коли маєш 8 балів — у тебе забирають права на деякий час. Щоб повернути посвідчення водія, треба повторно здавати іспити, проходити психіатра, медичну комісію. До речі, тест у психіатра коштує €900. Причому, якщо ти їх заплатив, це не означає, що ти отримаєш позитивний висновок", - розповідає автоюрист.
Жорсткіші правила дорожньо-транспортного руху розробляли Кабінет міністрів і народні депутати. Вони спрямовані на зниження смертності на дорогах. Нові правила планують запровадити 1 січня 2018 року.
Коментарі