Четвер, 14 січня 2021 13:57

Почали будувати автомобільний завод
17

Завод ВАЗ
Фото: radiator.ks.ua
Завод ВАЗ
Завод ВАЗ
Завод ВАЗ
Завод ВАЗ

Цього дня 1967 року в місті Тольятті, що тоді знаходилося в Радянському Союзі, вирили перший котлован для автомобілебудівного заводу ВАЗ.

Спорудження цього підприємства стало великою подією для промисловості СРСР. Домовленості й розробка концепцій щодо цього йшла не один рік. За рік до початку спорудження цехів підприємства, 16 серпня 1966 року, в Москві підписали генеральну угоду між італійською компанією Fiat і радянським Зовнішньоторгом про науково-технічне співробітництво з розробки легкових автомобілів. Затвердили проект будівництва автозаводу. Він мав бути таким, як в Італії, й відповідати європейським вимогам.

"Це справді був ривок для радянської промисловості й автомобілебудування. Адже зазвичай в СРСР двигуни робили в одному місті, кузови - в іншому, деталі ходової частини взагалі могли везти із країн Соцтабору чи іншої республіки. У цьому разі вирішили спорудити завод, як в Італії - коли все виробляють в одному місці, - говорить Gazeta.ua автоексперт Володимир Денисенко. - Така система спрощувала логістику, витрати на перевезення і робило підприємство незалежним від інших заводів".

Цехи заводу зводили для першої моделі ВАЗ-2101. Машина не є точною копією Fiat 124. У процесі підготовки її виробництва в Радянському Союзі внесли понад 800 змін у конструкцію моделі. Із найбільш помітних – посилили підвіску, замість дискових задніх гальм почали встановлювати барабанні, модернізували двигун – він отримав верхнє розташування розподільного вала в головці блоку циліндрів, додали кривий стартер та збільшили відстань між циліндрами.

"Ці машини перших партій вважають найбільш надійними. Деякі їздять до нашого часу. Вся причина в тому, на них встановлювали чимало італійських деталей. А за процесом виробництва на заводі слідкували італійці, - говорить фахівець. - Як згадують колишні працівники ВАЗу, італійські керівники ліній, директори підрозділів були дуже вимогливими - штрафували радянських робочих, бракували їхню роботу. Головна причина була в тому, що італійці не вміли халтурити в серйозних речах. Це не подобалося не тільки нашим робочим, а й декому з високопосадовців, тому з "фіатівцями" швиденько попрощалися. Мовляв, вже навчилися, допомога більше не потрібна".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: З італійським корінням і європейським характером - почали випуск новинки на ВАЗі

Перший легковик малого класу, який почали робити на Волзькому автозаводі назвали "Жигулі". За час випуску моделі з конвеєра вийшло 2 710 930 одиниць. ВАЗ-2101 стала наймасовішою радянською машиною. Конструкція автомобіля виявилася вдалою – за невеликих розмірів салон моделі й багажник були просторими.

Зараз ви читаєте новину «Почали будувати автомобільний завод». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 15774
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути