21 грудня 1902 року в Берліні вийшов на пост перший у світі регулювальник вуличного руху. Він стояв на розі вулиць Унтер-ден-Лінден і Фрідріхштрассе.
Регулювальник мав синю уніформу, керував рухом автомобілів за допомогою рук. Піднята права рука до гори, долонею вперед означає, що потрібно гальмувати, попереду небезпека. Якщо регулювальник вказує рукою у напрямок руху, це означає не гальмуй, рухайся швидше. Щоб залучити більше уваги автомобілістів до себе, регулювальник використовував свисток. Усі сигнали були ретельно розписані в інструкціях, але не всі водії їх дотримувались.
![Перший регулювальник змінив культуру дорожнього руху](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/1004/1004152_1_w_590.jpg?v=0)
Робота регулювальників виявилась небезпечною. Вони не мали ніякого захисту, стояли посеред проїжджої частини. Водії не хотіли дотримуватись нових правил, утворювали безлад на дорозі. Історики кажуть, що головними порушниками були візники-таксі. Як наслідок, за рік чимало регулювальників загинули або отримали травми під колесами екіпажів. Уряду Німеччини знадобилось 8 років, щоб розв'язувати цю проблему.
1910-го у Берліні для регулювальників встановили поміст висотою понад 120 см. Кількість загиблих зменшилась.
До появи регулювальників існувала вже низка правил дорожнього руху. Наприклад, у Дрездені 1559 року видали указ розігнати свиней і гусей із проїжджої частини. 1716-го створили декрет проти водіїв, що влаштовували перегони вузькими вулицями Берліна. Велосипедистам забороняли пересуватися без прав. Вони мали возити картку з ім'ям і адресою. Швидкість транспортного засобу XIX ст. мала відповідати швидкості кінської тяги, тобто не більш як 15 км/год.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Уперше встановили рекорд швидкості на електромобілі
Перший світлофор встановили 10 грудня 1868 року в Лондоні, біля будівлі Британського парламенту, задовго до розповсюдження автомобілів. Його створив фахівець із залізничних семафорів Джон Пік Найт.
Коментарі