Інструктор-викладач "Драйв-клубу Альфа-Щит" Олексій Пилипенко вчить, як діяти у екстремальних ситуаціях за кермом.
За його словами, багато водіїв не знають, як безпечно проїжджати вибоїни, й потрапляють у серйозні аварії.
Під час проїзду перешкод найбільше навантажуються амортизатори передніх коліс. Якщо ще й гальмувати при цьому, навантаження стає майже удвічі більшим. Через це гнуться диски, ламаються пружини й амортизатори.
Дрібні ями найкраще проїжджати на швидкості. Перед ними прискоритися. Тоді "ніс" машини підніметься й передня вісь пройде нерівність із найменшим навантаженням. На швидкості 120 кілометрів за годину можна "пролетіти" без шкоди навіть відчинений каналізаційний люк. Головне, не гальмувати перед ним. Якщо швидкість менша й дозволяють дорожні умови, необхідно різко повернути кермо в його бік, а потім - назад, щоб розвантажити те колесо, що потрапляє в люк.
Під час проїзду будь-яких ям кермо потрібно тримати міцно обома руками.
Коли колеса стукнуться об вибоїну, кермо може вибити з рук. Автомобіль втратить керованість.
Глибокі нерівні ями слід проходити на невеликій швидкості.
Звісно, якщо влетіти у прямокутній відчинений люк "ливньовки" біля бордюру, нічого не врятує. Коліс точно не залишиться. Але якщо десь на трасі видно крупні вибоїни, краще гасити швидкість, щоб було більше часу для прийняття рішення. Потім слід провести автомобіль між ними із найменшими навантаженнями на колеса. Тобто різко натиснути на гальма й відпустити їх прямо перед вибоїною.
Так само інструктор радить проїжджати "лежачі поліцейські". Такі пагорби можна й проїжджати діагонально,якщо це не забороняють Правила дорожнього руху.
Тоді кожне колесо окремо проходить горб, на підвіску немає сильних навантажень. Можна, проходячи лежачі поліцейські, заїхати правим бортом у місце зливу для води біля бордюру й проїхати перешкоди лівим боком. На швидкості менше 20 кілометрів на годину треба вижати зчеплення й просто перекотитися через горби.
Коментарі
4