В Україні впродовж 2020 року сталися понад 168 107 дорожньо-транспортних пригод, у яких загинула 3541 особа і 31 974 людини травмувалися.
Головними причинами ДТП із загиблими або потерпілими торік були: перевищення безпечної та встановленої швидкості руху; порушення правил маневрування; порушення правил проїзду перехресть; порушення правил проїзду пішохідних переходів; недотримання дистанції.
"В Україні впродовж багатьох років проблему з аварійністю намагаються вирішити підвищенням штрафів. Ніколи ще підвищення штрафів не розв'язувало цю проблему", - говорить Gazeta.ua експерт із питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв.
Експерт розповідає, що насправді є 3 важливі складові, без вирішення яких не зміниться ситуація з аварійністю.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Поліцейський у смартфоні": українці можуть доносити на водіїв-порушників
"1-ша складова - підвищення штрафів. 2-га позиція - це законодавство. В Україні воно морально та фізично застаріло. Усі пострадянські країни вже змінили своє законодавство в галузі дорожнього руху. Україна - єдина країна, яка ще працює за старим законами. У нас діють правила дорожнього руху, яким 50 років. Наше законодавство незрозуміле, плутане, у ньому є низка протиріч. Тому його треба змінювати.
3-тя складова - найголовніша. В Україні немає єдиного органу, який би врегульовував безпеку дорожнього руху. У законі про дорожній рух вказали, що Нацполіція врегульовує безпеку дорожнього руху, але це не зовсім так. Наша патрульна поліція займається не тільки питаннями дорожнього руху, а врегульовує будь-які питання. Дорожній рух - це одна зі складових. Свого часу в Україні функціонувала Державтоінспекція. Вона дійсно відповідала за безпеку дорожнього руху. Зараз у нас такого органу немає", - додає експерт.
В Україні у водійських посвідченнях з'являться нові позначки. Вони вказуватимуть на обов'язок водія користуватися окулярами, контактними лінзами, пов'язкою на оці, слуховим апаратом або протезом кінцівки. Окрім цього, у посвідченнях зазначатимуть необхідні конструктивні особливості для транспортного засобу та обмеження для водія.
Коментарі