З липня цього року в Україні запрацює система автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху.
Система автофіксації контролюватиме 7 найпоширеніших видів порушень правил дорожнього руху. Серед них: перевищення швидкості руху, проїзд на заборонений сигнал світлофора, порушення правил зупинки і стоянки, порушення заборони рухатись тротуарами чи пішохідними доріжками, порушення правил руху по смугах громадського транспорту, порушення правил руху через залізничні переїзди та виїзд на смугу зустрічного руху.
Про це повідомив заступник голови Нацполіції Костянтин Бушуєв під час презентації нової системи на робочій зустрічі в Комітеті з безпеки руху транспорту Верховної Ради.
"Це все популістські заяви. З 1 липня відеофіксація порушень правил дорожнього руху не запрацює. Нині у нас відсутня нормативно-правова база для цієї системи. Є лише посилання на дві постанови Кабінету міністрів. Вони мають визначити порядок роботи системи автоматичної фіксації. Поки що його немає. Він знаходиться у стадії розробки та узгодження. Ще одне відкрите запитання - це порядок оповіщення громадян по факту фотофіксації. Це також має затвердити Кабмін своєю постановою ", - каже правозахисник, експерт з питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв.
За словами експерта, останні 3 роки система працює у тестовому режимі. У чому полягатиме різниця між тим тестовим режимом, що є і тим, що запровадять - не зрозуміло.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Автомобілісти-порушники можуть поповнити держскарбницю на 20 мільярдів гривень
"Всі пристрої, які використовуватимуть повинні відповідати вимогам технічного регламенту, який затверджує Кабінет міністрів. Вони прийняли постанову щодо контролю вимірювальних пристроїв, яка дозволяє на відстані фіксувати швидкість руху транспорту. Однак вона набуває чинності у вересні 2016 року. Тобто до того часу, немає законних підстав фіксувати порушення. Усі пристрої мають відповідати вимогам техрегламенту", - каже експерт.
За його словами, щоб зрозуміти ефективність системи варто звертатись до досвіду інших країн. Там, де запроваджували фотофіксацію рівень аварійності знижувався на 30 відсотків.
Нагадаємо, у Києві відбуватиметься фотофіксація порушень правил дорожнього руху, зокерма виїзд на смугу громадського транспорту.
Коментарі