Хочуть зняти акциз на переобладнання вантажних автомобілів на пасажирські. Це передбачає законопроект, який депутати зареєстрували у Верховній Раді минулого тижня.
"Якщо його приймуть, з'являться нові робочі місця. На Західній Україні це цілий сегмент бізнесу в якому працює щонайменше 50 тисяч осіб, а буде - 150 тисяч",- каже Gazeta.ua автомобільний експерт Владислав Бовсуновський.
До 2013 року, коли в Україні ввели акцизний податок на переобладнані автомобілі, багато вантажних мікроавтобусів переробляли на пасажирські зі значними порушеннями - сидіння розташовували близько одне до одного, не встановлювали прилади опалювання салону та належної вентиляції. Вікна не мали кватирок, а багажник був дуже малих розмірів.
"Чи будуть зручні цього разу переобладнані машини – питання відповідності стандартам. Перед переобладнанням кожної машини спочатку пишуть проект. Після цього його узгоджують в інституті державтотрансу і проводять випробування, видають сертифікат. Якщо все виконано добре, то це хороша машина. Якщо ні - транспортна інспекція при Мінтрансі повинна штрафувати", - говорить експерт.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Треба чи не треба техогляд в Україні - експерт
Фахівці переконані, що якісно перевіряти такі авто, як і раніше, не будуть. Та й стовідсотково зробити з вантажного фургону пасажирський мікроавтобус складно.
"Введення збільшеного податку мало на меті зупинити перевезення пасажирів у таких автомобілях. Після відміни акцизу збільшиться імпорт вантажних фургонів. Це не добре, бо пасажирів, як і раніше, почнуть перевозити у вантажних фургонах. Так, виріжуть вікна та поставлять сидіння, але це все одно залишається вантажним авто", - говорить Gazeta.ua Олег Омельницький, директор компанії "Авто-консалтинг".
Законопроект вигідний власникам автомайстерень з переобладнання вантажних авто на пасажирські, вважають у Всеукраїнській асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.
"Це лобістський законопроект. Якщо вже скасовувати акциз, то для усіх автомобілів. Варто діяти в інтересах народу, тоді всі машини подешевшають, а не лише деякі. І взагалі машини - це не підакцизний товар. Акциз - податок на шкідливі для здоров'я речі, наприклад, алкоголь і тютюн, на високорентабельні товари - бензин або предмети розкоші. Автомобіль не є шкідливим для здоров'я чи розкішю. Ми єдина країна у Європі, крім Польщі, що має акциз на автомобілі", - говорить Gazeta.ua Олег Назаренко, президент Всеукраїнської асоціації авто імпортерів і дилерів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вінтаж і авто: 8 реклам автомобілів 90-х років
Акциз на переобладнані автомобілі ввели 2013 року. При переоснащенні фургону на пасажирський мікроавтобус його власник сплачує, залежно від об'єму двигуна, від 8 тис. грн.
Коментарі