Протягом 2016 року суттєвого зростання цін на нові автомобілі не було. Натомість динамічно почав змінюватися ринок вживаних автомобілів - акциз на такі авто з-за кордону 1 серпня зменшили у 15 разів. В Україні побільшало машин з іноземною реєстрацією, тисячі машин ввезли за різними схемами без розмитнення.
"Найважливіша подія року - прийняття закону, який дозволяє автосалонам продавати вживані автомобілі. Люди можуть здати свої автівки на комісію, виставити в автосалоні, а інші - купити. Потримані авто переходять з автобазарів, а потенційні покупці стають захищенішими", - каже Gazeta.ua голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко. Він ділиться прогнозами вітчизняного ринку автомобілів на наступний рік.
Як зміняться ціни на авто?
- Я не прогнозую зростання цін на автомобілі в Україні наступного року - для цього немає передумов. На ціну впливають виробник, мито, ПДВ, акциз, податки - у нас все залишається на тому ж рівні. Але важливо, щоб Верховна Рада не приймала сумнівних рішень чи законів, які б могли зашкодити як авторинку, так і бюджету.
Яка марка авто може стати найпопулярніша, а яка ні?
- У світі немає найпопулярніших авто - кожен купує те, що йому до смаку. Хтось не може жити без вітчизняної автівки, а хтось орієнтується лише на іноземну. У нас більше купували Lanos, Scoda, бо вони дешевші. Українці реагують на акції. Якщо бренд пропонує меншу ціну, його купують краще.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні створять дорожній патруль
Як зміниться ситуація щодо перепродажів вживаних авто в Україні?
- Збільшиться. Для початку наступного року зросте ринок нових авто на 25-30 відсотків. І через це ростиме ринок вживаних авто. Щоб купити новий автомобіль, людині треба продати старий.
Чи стануть проблемою авто з іноземною реєстрацією?
- Легалізація ввезення авто з іноземною реєстрацією зупинить продаж машин в Україні взагалі. Всі завозитимуть з-за кордону. Те, що Верховна Рада внесла обмеження за віком - можна ввозити лише 7-річні авто, то будь-який суд, якщо подати позов, дозволить ввозити будь-які машини. Україна підписала Стамбульську конвенцію про тимчасове ввезення. Там не йдеться ні про жодне вікове обмеження.
Легалізувавши ввезення машин з-за кордону, держава позбавляє себе надходжень до бюджету. Транспортний збір, страхування, техогляд українські власники автомобілів іноземної реєстрації сплачуватимуть тим країнам, звідки завезли машину. Для пенсіонерів, учасників АТО та інших, хто живе за рахунок бюджету, такі авто не потрібні. А для мене й інших, наприклад, бізнесменів - навпаки.
Чи будуть доступними кредити на авто?
- Кредити стануть доступніші, якщо буде стабільність гривні.
Коментарі