Катати взимку - зовсім інше, ніж влітку. По іншому себе веде двигун, колеса чи кермо. Ти це розумієш, коли хоч раз виходив на сніг. Кажуть, що простіше поставити байк на консервацію до тепла в гараж. Та хто ми такі, щоб обирати найлегший шлях?
Тож, ми зібрали всі поради від Motozilla у статтю та рекомендуємо зберегти її в закладки свого браузера :)
Вже пора починати готуватися до зими:
Утеплюй двигун
Влітку - перегрівається, зимою - замерзає. Холодний двигун важко запустити, він не "тягне", стукає, димить і витрати палива стають майже неможливими. Що треба зробити: фізично утеплити його. Якщо двигун відкритий, допоможе щиток перед циліндром або ж купи чохол із частої мідної сітки. Восени не забудь зняти всю систему утеплення.
Утеплюй водія
Перше, що може допомогти - вітровий щиток (чим більший - тим кращий, з урахуванням всіх правил аеродинаміки). Щоб зігріти руки - використовуй рукавиці чи пластикові кожухи. Можна встановити підігрів сидіння, а ще - замінити одяг на зимовий комплект.
Підбери свічки
Свічки запалення, що входять до комплекту - не підготовлені до роботи в мороз. Обирай більш "гарячі", з меншим гартальним числом - вони й прогріваються швидше, і менше потребують мастила.
Перевір систему живлення
Достатньо однієї краплі води, щоб крижана пробка закупорила бензокраник. Того заправляй бак завжди на повну - на стінках не буде з'являтися і замерзати конденсат.
Заміни масло в системі
Ну правда, навіть небезпечно залишати в картері двигуна та в коробці передач літнє масло. Заміни його на сорт з меншою в'язкістю.
Підготуй колеса
Слабке зчеплення колеса із засніженою дорогою – основна небезпека. Саме тому важливо зменшити тиск у шинах на 0,3-0,4 атм. (та пам'ятай, коли вже не видно малюнок протектора, то зменшення тиску не допоможе, треба купляти нові колеса).
Починай вчитися їздити заново
Навіть, коли ти на 100% підготував байк до зими (з урахуванням всіх порад вище), пам'ятай - дорога взимку дуже небезпечна. Їздити треба максимально плавно та м'яко.
Не можна різко додавати газ – гарантовано підеш в занос. Не можна круто повертати кермо та різко нахиляти мотоцикл – відразу чекай падіння. І не можна різко гальмувати, це марна справа.
Про гальмування треба окремо пару слів: приймай за правило поступове зниження швидкості, гальмуючи двигуном і включаючи нижчі передачі. І тільки в останній момент для повної зупинки - натискай педаль та важіль гальм.
І ще одне "не можна" взимку - боятися дороги. Вирішив катати - тож будь впевненим до кінця. Посадка має бути вільною, впевненою, коліна щільно (але не сильно!) притиснуті до бака, руки спокійно стискають кермо. Впевненість допоможе у будь-яких ситуаціях.
Резюмуємо
Тож, ти вирішив провести зиму на колесах? Підготуватися не складно - запчастини на скутер у Києві можна легко купити.
Будь готовим до того, що:
акумулятор доведеться заряджати частіше (а сісти він зможе в найбільш непідходящий момент);
моторну оливу треба замінити, а влітку знову назад - змінити на більш в'язку;
всі троси треба змастити силіконовим мастилом, бо можуть примерзнути;
на карбюратор краще поставити кожух (купити його можна в інтернет-магазинах мотозапчастин Києва);
на двигун треба поставити щиток ;
в ожеледицю можна виїхати тільки на шипованих покришках.
Не кожний водій може залишити свій байк на зиму. Хоча й це - найбільш правильне рішення. Коли тобі треба щоденно їздити на навчання/роботу за певним маршрутом, то спочатку вивчи його. Проїдь його на вихідних, коли у тебе є вдосталь вільного часу. Навіть коли все підготовлено, у тебе є спеціальне спорядження і ти вмієш екстрено гальмувати, то все одно, треба час звикнути до нового водіння мотоцикла на холоді.
Коментарі