10 грудня в столиці пройшов дощ. При мінусовій температурі він перетворився на кригу, а вулиці нагадували ковзанку. За добу в Києві сталося 503 автомобільні аварії. У них загинули двоє, 6 травмувались.
— Кількість аварій того дня сколихнула Україну. Важливо пам'ятати, що гальмівний шлях автомобіля на кризі в декілька разів довший, ніж на сухому чи мокрому покритті. Безпечною швидкістю руху в Україні вважають 50 км\год. Гальмівний шлях залежить від швидкості автомобіля. Якщо водій рухається при швидкості 60 км\год, то по вологому покриті має їхати 50 км\год, в сніг — 20-30 км\год, а ось якщо ожеледиця — 10 км\год. Будь-яке перевищення швидкості під час ожеледиці призведе до дорожньо-транспортної пригоди, - говорить Gazeta.ua інструктор з контраварійного кермування в компанії "Автоінструктор" у Києві Андрій Позняков. Має досвід роботи 8 років.
Як правильно їхати вулицями міста й по трасі в ожеледицю?
Під час руху в місті потрібно тримати швидкість потоку. Наприклад, якщо автомобілі їдуть 60 км\год і починають одночасно гальмувати, то є змога уникнути ДТП. Бо гальмівний шлях буде однаковий, відмінність в один чи два метри, враховуючи індивідуальні особливості транспортного засобу. Водії мають враховувати особливості погодних умов.
Ожеледиця на швидкісних трасах небезпечна. Наприклад, автодорога Київ–Одеса. На ній максимальна швидкість руху 110 км\год, у сніг краще їхати 60-70 км\год, а під час ожеледиці залишити машину на узбіччі чи на паркувальному майданчику. Пересидіти, поки дорогу розчистять. Найкращий варіант — залишити автомобіль і поїхати іншим способом, якщо це не форс-мажорна ситуація. Групові аварії найчастіше стаються саме на таких трасах. Може бути більш як 10-20 машин в одному ДТП, через велику швидкість водій не встигає гальмувати.
Наприклад, вчора в Києві була така ситуація. Водії припаркували свої автомобілі та пересіли на метро. Найкраще рішення. Не наражати себе й інших на небезпеку.
Чим відрізняється керування автомобіля на слизькій дорозі на передньому приводі, на задньому і на повному?
В Україні 90 відсотків автомобілів на передньому приводі, 8 відсотків на повному та 1-2 відсотки на задньому. Важливо знати особливості керування.
Автомобіль на задньому приводі більш схильний до заносу. У фільмі "Форсаж" добре проілюстрований момент дрифту, саме на задньопривідній автівці, але професійними каскадерами. Не потрібно повторювати їхні маневри. Якщо при заносі, наприклад, задня частина пішла вправо, кермо треба крутити вправо, прибравши ногу з педалі газу. Не натискати на гальма, не вимикати зчеплення. Як тільки машина починає вирівнюватися, не чекаючи прямолінійного руху автомобіля, починайте викручувати кермо у протилежну сторону.
Передньопривідний автомобіль поводить себе інакше. Якщо на задньопривідному авто задні колеса завжди намагаються обігнати передні, то у передньопривідного автомобіля колеса тягнуть все авто за собою. Тому якщо машину заносить, не треба натискати ні на гальма, ні на зчеплення. Але при цьому трохи додати газу й коректувати рух кермом.
Як правильно гальмувати?
Якщо дорога слизька й авто починає заносити, варто використовувати метод поривчастого гальмування. Поступово збільшувати силу натиску на педаль. Головне це робити плавно, з еквівалентом часу 3-4 натиски за секунду. Таким чином можна зменшити гальмівний шлях і втримати траєкторію руху транспортного засобу. Якщо автомобіль має механічну коробку передач, то варто послідовно "скидати" передачі під час гальмування: з п'ятої або четвертої на третю передачу, а потім – на другу. На швидкості нижче 60 км/год в ожеледь краще вмикати другу передачу.
Яку роль відіграє антиблоківна система коліс під час ожеледиці?
Антиблоківна система коліс — це велика перевага для водіїв під час ожеледиці. Під час екстреного гальмування колеса не блокуються повністю. Така опція дозволяє контролювати машину за екстрених умов. Якщо автомобіль буде рухатись із середньою швидкістю по ожеледиці, є менша ймовірність, що його занесе. Завдяки АБС зменшується і гальмівний шлях транспортного засобу. Якщо на автомобілі без АБС щоб загальмувати треба використати метод приривчастого натискання на гальмо, то із цією системою електроніка автомобіля самостійно виконує цю дію. Але з більшим еквівалентом часу, тобто 15-20 разів за секунду.
Що має бути у кожного автомобіліста під час ожеледиці? як готуватись?
—Обов'язкових вимог немає. Але для комфорту водія повинен бути шкребок, щоб швидко очистити авто. В автомобілі має працювати пічка, для обігріву заднього вікна і бокових. Обов'язково потрібно залити зимовий омивач.
Що ви порадите українським водіям?
Якщо у вас є автомобіль, купіть якісні зимові шини. Бо економити на ній - це як купити дешеве взуття, а потім мерзнути всю зиму.
Якщо на вулиці ожеледиця і водій не впевнений чи варто їхати, то краще залишити автомобіль і поїхати на метро. Не грайте в рулетку.
Якщо є кошти, але немає навичок, раджу пройти водіям курси контраварійного кермування автомобілем. Там навчать їздити на будь-якому покритті.
Якщо автомобіль із заднім приводом, на ньому в ожеледицю бажано взагалі не виїжджати, якщо навичок водіння у вас не було.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Хроніки ожеледиці: підбірка смішних і небезпечних льодових "пригод" на столичних дорогах
У столиці інспектори благоустрою склали 150 протоколів за несвоєчасне прибирання наслідків негоди.
Коментарі