Серед українських водіїв існує багато міфів стосовно розбавлення пального на заправках, його недоливу та сумнівній якості. Аби визначити, які із цих міфів є виправданими, а які ні, ми пішли на столичну заправку однієї із найбільших мереж WOG. Там продемонстрували процес весь процес заправки із середини.
На більшості заправних станцій лічильник бензоколонки показує на кілька літрів більше заправленого пального, ніж може влізти у бензобак. Деякі автомобілісти кажуть, що це результат накрученого лічильника колонки. Аби перевірити це, ми підігнали до заправки автомобіль Mitsubishi Outlander з порожнім баком на 80 літрів. Пістолет колонки вистрілив, коли залили 83,5 літри, відповідно показань лічильника бензоколонки. Дійсно, влізло більше пального.
"У бак автомобіля, в залежності від його будови, вміщається на 5-10% більше пального, ніж значиться у техпаспорті. Не треба забувати й про те, що якась кількість пального залишається у магістралях від баку до двигуна або від горловини баку до баку. Це – один з найрозповсюдженіших міфів, з яким наші клієнти звертаються до "гарячої лінії," - каже директор з маркетингу компанії WOG Віталій Леончук.
"Бак автомобіля не є одиницею виміру, оскільки треба враховувати наявність "повітряної подушки", а також систему подачі пального до двигуна, що також збільшує кількість пального, яке можна заправити", - додав начальник відділу контролю якості нафтопродуктів Володимир Гайкалов.
Оскільки бак автомобіля не є одиницею виміру, працівники автозаправки принесли до колонки "мірний стакан" на 10 літрів, ліцензований і опломбований ДП "Укрметртестстандарт". Залили туди 10 літрів згідно лічильника бензоколонки. Різниця в показниках 26 мілілітрів. "А допустима норма 50 мілілітрів. Як бачимо, ще мінімальна похибка", - каже начальник АЗК Анатолій Сухих.
Існує думка про ймовірність розбавлення бензину водою на заправках. Ми попросили директора АЗК показати резервуари із пальним.
"Все пальне, що прибуває на заправку, перевіряється на вміст води", - каже директор заправного комплексу. Він бере спеціальний метрошток наносить на його кінець надчутливу до води пасту. Без контакту з рідинами вона має світло-коричневий колір. При контакті з водою змінює його на яскраво-рожевий. Анатолій Сухих для демонстрації експерименту наносить метрошток у відро із водою – паста на ньому стає яскраво-рожевою. Витирає метрошток, наносить знову пасту і вже занурює у резервуар із пальним. Після контакту з ним, паста залишається світло-коричневою, як і в оригінальному вигляді. "Отже, води, на щастя, в наших резервуарах немає".
Подейкують, що на виході із пістолета якість пального гірша, ніж в цистерні. Бо на фільтрах заправної колонки лишається осад від старого пального, інколи він потрапляє у бак. Аби перевірити це, просимо дослідити якість пального із бензовоза і з пістолета у мобільній лабораторії. Вона приїхала прямо на заправний комплекс.
Спеціалісти лабораторії вимірюють октанове число бензину за моторним принципом, фракційний склад, сумарний вміст бензолу, вміст сірки. У дизпаливі перевіряють показники цетанового числа, температури спалаху в закритому тиглі, вміст сірки, межову температура фільтрованості, вміст води, домішок. За 15 хвилин дізнаємося, що пальне абсолютно однакове.
Існує думка, що автозаправні комплекси наживаються на клієнтах, заправляючи пальним на 198 грн, замість 200 грн або "не доливають". Перевіряємо це біля касового апарату заправки.
"Через цей апарат проходять усі розрахунки: яку кількість пального оплатив клієнт – таку й отримав. Технічно неможливо продати більшу або меншу кількість бензину, ніж було проведено через касовий апарат. Але специфіка полягає в тому, що неможливо заправитися, як того часто хочуть клієнти, на рівну суму. Наприклад, на 200 гривень. Найменша одиниця кількості бензину, яку рахує лічильник – 10 мілілітрів, ціна порції, наприклад А95, коштує 12 коп. Тобто можливо заправитися або на 199. 92 грн. або на 200.04 ", - розповів начальник управління ІТ компанії Олег Кушіль.
"Три місяці тому ми вирішили заправляти автоматично на більшу суму. Тобто клієнт замовляє на 200 гривень бензину, а отримує на 200.04. У середньому недостача за день складає 15-20 гривень, але це не збитково для компанії", - додав Віталій Леончук.
Коментарі
2