31 рік тому на Запорізькому автомобільному заводі з конвеєра зійшли перші серійні "Таврії". За 20 років випустили близько 425 тис. машин.
Розробку автомобіля почали 1978-го. Тоді завод офіційно отримав технічне завдання на розробку від Мінавтопрому СРСР. З цього часу на заводі почали трудитися над конструюванням автомобіля, який постійно вдосконалювали і переробляли.
"Таврія" стала першим радянським передньоприводним автомобілем. Він був розрахований на п'ятьох пасажирів. Малолітражка витрачала п'ять літрів на 100 км. До "сотні" розганялася за 16,2 с. Максимальна швидкість досягала 165 км/год.
Gazeta.ua підготувала 5 цікавих фактів про автомобіль "Таврія".
1. Мінавтопром дав завдання інженерам спроектувати автомобіль за прототипом популярної європейської моделі Ford Fiesta зразка 1976-го і перевершити фордівську новинку. Готову модель показали Першому секретареві КПРС Леоніду Брєжнєву. Він дав дозвіл поставити її на серійне виробництво у 1981-му.
Оскільки на світовому ринку активно почали з'являтися конкуренти "Таврії" - Austin Mini Metro, Peugeot 205, Fiat Uno і Renault 5, радянське керівництво надсилало на завод вказівки вдосконалювати авто. Як наслідок, готовий автомобіль з'явився у 1988-му і поступився ВАЗ-2108 і "Москвичеві-2141".
Перший прототип з'явився 1970-го. Протягом кількох наступних років на заводі зробили ще кілька авто. Поставити модель на конвеєр можна було 1978-го, але керівники країни не поспішали. випуск "Таврії" затримали, аби випустити ВАЗ.
2. На час випуску вартість "Таврії" позиціонували як економічний автомобіль. У 1987-му його вартість становила 5,1 тис. рублів. Натомість перші серійні автомобілі ВАЗ-2108 коштували 8,5 тис. рублів. Вартість "Москвича-2141" була ще вищою - 9,6 тис. рублів.
Навіть з 1989-го, коли почали випускати ЗАЗ-110206 з новими дверними замками, фарами з похилим розсіювачем,сидіння з підголовниками, вартість автомобіля збільшилася не суттєво - до 5,4 тис. рублів.
Наприкінці 1980-х середня зарплата в Радянському Союзі становила 217 рублів. Хліб коштував 16 к, а молоко - 26 к.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як рекламували автомобілі в СРСР
3. На початку випуску на заводі новий автомобіль називали "Нуль другий"або "Перспектива". У народі - "Новий "Запорожець". Тому 1987-го в журналі "Україна" оголосили конкурс на кращу назву.
Серед пропозицій були "ПУМА" - "Пiвденно-український малолiтражній автомобіль" і "ВІЛ" - Володимир Ілліч Ленін. Але секретар заводського парткому по ідеології ці назви заборонив. Обрали пропозицію одного із працівників заводу "Таврія". Переможець отримав подарунок - один з перших автомобілів, які зійшли з конвеєра.
4. Зовнішній вигляд "Таврії" змінювався більше 10 разів. Автомобіль проектували як сімейство автомобілів. Він включав повнопривідні модифікації, пікап, фургон. Мав складатися із щонайменше 6 варіацій кузова.
На початку 1970-х, коли на заводі приступили до розробки, це був седан. Важив 800 кг. У 1973-му вагу автомобіля зменшили до 700 кг. У 1980-х конструктори розробили кілька варіантів приладової панелі і деталей інтер'єру. На автомобілі з'явилися формована оббивка стелі, дверей, багажного відділення.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Від "горбатого" до "вухатого": як рекламували "Запорожець"
На заводі також випускали ЗАЗ1024 - вантажопасажирський варіант легкового автомобіля з заскленим кузовом типу "універсал". На базі цього ж кузова випустили ЗАЗ-11026 - комерційний варіант легкового автомобіля типу "фургон". П'ятидверний Хетчбек "Дану" запустили у виробництво 1994-го. "Славуту" з кузовом ліфтбек - у 1999-му.
У планах заводу був випуск електромобіля і кабріолета. Два передсерійні кабріолети зробили для грецького ринку. Відправили їх на випробування. Але в країні почалася криза і від замовлення партії кабріолетів відмовилися.
5. 1989-го Мінавтопрому СРСР випустило рекламний ролик автомобіля для західного ринку. У відео водій заправляє "Таврію" з своєї запальнички. Цей ролик завоював в Каннах "Бронзового лева" у номінації "торгова реклама".
3 квітня, 41 рік тому з конвеєра зійшов радянський автомобіль "Нива". Зараз його продають під маркою LADA 4×4. Розробляв "Ниву" радянський автомобільний конструктор Петро Прусов. Машину назвав на честь своїх дітей Наталії та Ірини та дітей першого головного конструктора ВАЗа Володимира Соловйова - Вадима та Андрія
Коментарі