четвер, 10 жовтня 2013 17:11

"Яйце на колесах" від BMW - найменший автомобіль німецького автовиробника
35

Історія цього дивовижного автомобіля почалася після Другої світової выйни. Оскільки в країні після війни жилося не дуже багато, замість нормальних автомобілів стали з'являтися всякі екзотичні авто, часто триколісні, з моторами маленької потужності.

Особливо важко доводилося фірмам з усталеною репутацією виробників елітних машин - таким, як "Баварські моторні заводи" ( Bayerische Motoren Werke - BMW) .

Виробництво автомобілів на заводі відновилося тільки в 1952 році. У серію пішла дорога 6 -циліндрова BMW 501, попит на яку був занадто малий, щоб забезпечити фірмі прибуток. Тоді довелося повернутися до того, з чого компанія і почала в 1928 році автомобільне виробництво, коли придбала іншу німецьку фірму Dix , а разом з нею - ліцензію на випуск дешевої англійської моделі Austin 7. У Німеччині вона випускалася під назвою Dixi DA1.

Але на цей раз для копіювання обрали модель Isetta, розроблену італійською фірмою ISO. На початку 1950- х ця компанія спеціалізувалася на випуску скутерів і холодильників. Коли її власник Ренцо Ривольта (Renzo Rivolta)  вирішив, що настав час приступати до випуску малолітражних автомобілів, його конструктори створили дуже незвичайну машину. По-перше, її єдині двері перебувала спереду. Щоб водій міг потрапити на своє місце, рульову колонку зробили роздвижною і на шарнірах, так що при відкритих дверах кермо залишався прикріпленим до неї.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Криму з'являться дешеві електротаксі

Другою особливістю машини була істотно менша ширина задньої колії порівняно з передньою . При цьому відпадала потреба в диференціалі, і обидва задніх колеса були жорстко закріплені на одній осі.

Презентована публіці в листопаді 1953 - го, двомісна Isetta викликала сенсацію. Наступного року кілька таких машин брали участь у знаменитій гонці Mille Miglia і навіть зайняли три перші місця у своєму класі, пройшовши всю трасу з середньою швидкістю більше 70 км /год. Це вражаючий результат, якщо врахувати, що максимальна швидкість цих крихіток не перевищувала 85 км /год.

Проте в Італії Isetta так і не стала хітом продажів. Ймовірно, через конкуренцію з боку FIAT з його "справжнім автомобілем" 500C. Всього в Італії було зібрано близько 1000 Ізетт плюс ще приблизно 4 тисячі таких же машин у вантажному варіанті Autocarro, які могли перевезти до 600 кілограмів.

У 1954 році БМВ придбали у італійців не тільки ліцензію на випуск Ізетти , але і всю виробничу оснастку . Втім, інженери BMW творчо підійшли до справи, істотно переглянувши конструкцію, і головне - забезпечивши машину надійнішим і потужним чотиритактним мотоциклетним мотором. На першу німецьку модифікацію цієї машини - BMW Isetta 250, що випускалася з 1955 року, - ставили 1-циліндровий 245- кубовий мотор з повітряним охолодженням, що видавав 12 кінських сил. Наступного року з'явилася BMW Isetta 300. Її 298- кубовий моторчик показував на 1 кінську силу більше. Максимальна швидкість залишилася колишньою. Незвичайний зовнішній вигляд породжував всілякі прізвиська. Наприклад, в Німеччині її називали "яйцем, що котиться" і навіть "труною на коліщатках" - можливо, через те що пасажири, відокремлені від передніх машин тільки тоненькою дверцятами,  не відчували себе в безпеці.

Виробництво Ізетти у Німеччині за 8 років ( з 1955 - го по 1962 рік) склало більше 160 тисяч штук.

Зараз ви читаєте новину «"Яйце на колесах" від BMW - найменший автомобіль німецького автовиробника». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути